עשר מעלות ימינה ניצן הורוביץ מציג: ביטוח בריאות לפלשתינים שנישאו לתושבים ישראלים

שר הבריאות פרסם כי יערוך שינויים בתנאי קבלת ביטוח הבריאות לפלשתינים שנישאו לתושבים ישראלים: "שמח שהצלחתי לתקן עוד עוול ארוך שנים, ולהעניק ביטוח רפואי לאנשים שחיים בישראל ונמנעה מהם הזכות לבריאות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/09/21 11:57 יד בתשרי התשפב

ניצן הורוביץ מציג: ביטוח בריאות לפלשתינים שנישאו לתושבים ישראלים
הורוביץ. "הצלחתי לתקן עוד עוול ארוך שנים", צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לאחר שהודיע שיקדם ביטוח רפואי למבקשי מקלט ומסתננים לישראל, שר הבריאות ניצן הורוביץ חתם היום (ב') על התקנות המשוות בין בני זוג של אזרחים ותושבים לעניין ביטוח בריאות. הורוביץ פרסם הבוקר בשמחה כי הצליח לתקן "עוול ארוך שנים": "ביטוח רפואי לאנשים שחיים בישראל ונמנעה מהם הזכות לבריאות שהיא זכות אדם בסיסית".

למעשה, שר הבריאות מתכוון להעניק ביטוח בריאות לפלשתינים שנישאו לתושבים ישראלים, מהלך שיעלה למדינה ולמשלם המיסים, 200 מיליוני שקלים. במשרד הבריאות מעריכים כי מדובר בכ-7,000 מקרים כאלה. כך, פלשתינים שנישאו לתושבים ישראלים - למשל חלק מערביי מזרח ירושלים - החיים בישראל לא יידרשו יותר בתשלום של אלפי שקלים עבור ביטוח בריאות, ותנאי הזכאות שלהם לביטוח יושוו לתנאים של פלשתינים שנישאו לאזרחים ישראלים.

על פי דיווח ב"הארץ", עד כה, פלשתינים שנישאו לבעלי מעמד תושב בישראל שילמו למדינה במשך 27 חודשים רצופים סכום של 285 שקלים בכל חודש, לאחר חודשים אלה ולאחר שהתקבל מלוא התשלום קיבלו זכאות לביטוח בריאות. נציין כי פלשתינים שנישאו לאזרחים ישראלים ואינם תושבים, נדרשו לשלם את אותו סכום למשך שישה חודשים. 

כאמור, שר הבריאות חתם היום על התקנות המשוות בין בני זוג של אזרחים ותושבים. המהלך זכה להסכמת שר האוצר אביגדור ליברמן ושר הרווחה מאיר כהן. בנוסף, על פי הדיווח ב"הארץ", משפחות שמצבן הכלכלי קשה עשויות לזכות בעתיד בהשתתפות עצמית מופחתת שתעמוד על 140 שקלים בכל חודש. 

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר הגיב לצעד המקומם של שר הבריאות: "לקרוא ולא להאמין. הממשלה רוצה להכניס את היד לכיס האזרחים שנאנקים ממצב השירות הרפואי, תחת המצוקה התקציבית בבתי החולים ומעבירה לתושבי הרשות הפלשתינית. מדובר בביזיון נוסף של הממשלה הרעה, השותפה לתומכי הטרור שמשפיעים עליה לרעה".

יו"ר הרשימה המשותפת, ח״כ איימן עודה, בירך הבוקר על המהלך: "שמח על כך ששר הבריאות נעתר לפנייתי והרחיב את ביטוח הבריאות גם לפלשתינים שחיים כאן ללא מעמד. אחרי שביטלנו את חוק האזרחות, אשמח שיצטרף גם לדרישותינו שמשרד הפנים יבדוק את בקשותיהם של פלשתינים לאיחוד משפחות כך שיזכו למעמד ולכל הזכויות הסוציאליות המגיעות להם". 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן