בג"ץ אישר דחייה נוספת לפינוי חאן אל אחמר: "הנושא נטחן עד דק"

ההחלטה הבאה בנושא תתקיים ב-6 במרץ 2022. השופטים סולברג ושטיין מתחו ביקורת חריפה על התנהלות המדינה ורמזו: "מגיע שלב שבו הניסיון הופך לביזיון - עם הדבר הזה לא ניתן להשלים"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 29/09/21 11:01 כג בתשרי התשפב

בג"ץ אישר דחייה נוספת לפינוי חאן אל אחמר: "הנושא נטחן עד דק"
קיבל עוד דחייה מבג"ץ, בנט. , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בג"ץ אישר הבוקר (ד') את בקשת המדינה לקבל דחייה נוספת של חצי שנה להצגת המתווה לפינוי חאן אל אחמר, כאשר הדיון הבא יתקיים ב-6 במרץ, ג' אדר ב'. ההחלטה ניתנה בעתירה השישית שהגישה תנועת רגבים בדרישה לפינוי המתחם הבלתי חוקי סמוך לגוש אדומים והתקבלה בעקבות המסמך החסוי שהציגה המדינה לשופטים ולפיו ישנו מתווה שהיא מנסה לקדם.   

למרות אישור הדחייה, ראש ההרכב השופט נעם סולברג מתח ביקורת חריפה על התנהלות המדינה וכתב בהחלטה: "שוב חוזר הניגון, והוא צורם (...) שנתיים ומחצה חלפו למן הגשת העתירה שעניינה בפינוי מתחם 'חאן אל-אחמר'; נושא שנתברר ונטחן עד דק, בשורה ארוכה של עתירות קודמות, מזה כתריסר שנים".

"אין ספק, כי קרב היום שבו לא נוכל עוד להשלים עם אי-בירור העתירה, ונידרש להכרעה ברורה, לשבט או לחסד. גם אם בכוחם של ניסיונות לקדם מתווה כזה או אחר לדחות מעט את הקץ, לא ניתן למתוח את החבל עד בלי די. גם לניסיונות אלו קִצבה וקץ", אמר השופט סולברג והבהיר: "מגיע שלב שבו הניסיון הופך לביזיון; עם הדבר הזה, אין ניתן להשלים. תפקידנו כשופטים הוא לברר את העתירות שלפנינו; זו מלאכתנו, זו חובתנו. איננו יכולים לשבת בחיבוק ידיים, באפס מעשה, אל מול גרירת רגליים. מגמתנו היא להשלים את הדיון בעתירה זו סמוך לאחר שתוגש הודעת העדכון, ותגובות בעקבותיה; אם לטוב אם למוטב".

השופט אלכס שטיין הצטרף לדברי סולברג וכתב: "עיקרון החוקיות, שאותו אנו מצווים ליישם ולהעצים, אינו מאפשר למדינה 'לשבת על הגדר' במשך שנים ארוכות ולהביט ממנה על מבנים בלתי חוקיים מבלי להכריע באופן מחייב בין הסדרתם להריסתם". השופט ג'ורג' קרא הסתייג מהביקורת שמתחו חבריו השופטים וציין כי, "אינני רואה בעיתוי זה מקום לכבול את שיקול דעתנו באשר להמשך הדיון בעתירה".   

מאיר דויטש מנכ"ל תנועת רגבים שהגישה את העתירה, אמר כי, "הביטוי 'אחרי החגים' מסמל דחיינות אין סופית שמבקשת להתעלם מהמציאות ומהעובדות. כעת מנסה המדינה לדחות בפעם המי יודע כמה לדחות את התחייבותה לפינוי חאן אל אחמר ל'אחרי החגים' הבא בסביבות חג הפסח. הדחיינות לא תעלים את הדרישה הפשוטה: מדינת ישראל חייבת להיאבק בהשתלטות הפלסטינית על שטחי יהודה ושומרון. חאן אל אחמר היה ועודנו מקרה הבוחן לשאלת הרוחב האסטרטגית". 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן