שוב: המדינה תגיש בקשה לדחיית פינוי חאן אל-אחמר

המדינה צפויה להגיש היום בקשת דחייה נוספת בפינוי המאחז הבלתי חוקי, זאת לאחר שכבר בבקשת הארכה הקודמת בית המשפט הבהיר כי מדובר בפעם אחרונה בהחלט. "אין גבול לביזיון ולחרפה", אמר בן גביר בתגובה

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 05/09/21 07:36 כח באלול התשפא

שוב: המדינה תגיש בקשה לדחיית פינוי חאן אל-אחמר
ראש הממשלה על רקע חאן אל אחמר, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

דובר משרד החוץ הודיע אמש (ש') כי המדינה צפויה להגיש היום בקשת דחייה נוספת של חצי שנה בפינוי המאחז הבדואי הבלתי חוקי חאן אל אחמר, אשר נמצא במדבר יהודה בסמוך ליישוב כפר אדומים. "בהתבסס על עבודת מטה בין סוכנותית הכוללת חוות דעת מדינית של משרד החוץ, המדינה תגיש בקשת דחייה של חצי שנה בפינוי חאן אל אחמר", נמסר בהודעה. 

כזכור, לפני חודש וחצי אישרו שופטי בג"צ ארכה אחרונה בהחלט בת שישה שבועות בנושא המאחז. בהחלטה נכתב, "למקרא הבקשה והתגובה, החלטנו על מתן ארכה להגשת הודעת העדכון עד ה-5.9.2021; ולא עוד". עם פקיעת הארכה, עולה כי המדינה צפויה להגיש בקשת דחייה נוספת. 

כזכור, מדובר בעתירה של תנועת רגבים הדורשת לפנות את חאן אל אחמר, כחלק מדיון משפטי שנמשך כבר יותר מעשור. "אסור שמדיניות אכיפת החוק של מדינת ישראל, תיקבע על ידי לחץ פסול שמפעילות מדינות זרות. זהו מדרון חלקלק ומסוכן המכרסם בסוברניות של מדינת ישראל", נמסר מהתנועה בתגובה. 

שר החוץ יאיר לפיד וראש הממשלה החליפי יאיר לפיד העביר אז פניה רשמית למזכיר הממשלה, בה ביקש לקבל דחייה לפינוי המאחז הלא חוקי. לפיד טען כי הממשלה זקוקה לזמן נוסף בכדי להבין את ההשלכות המדיניות של הפינוי. כאמור, בית המשפט אז נתן הארכה קצרה של מספר שבועות בלבד, והבהיר כי זו האחרונה שתינתן. 

נזכיר כי  עוד בשנת 2018 התחייבה הממשלה בפני בית המשפט כי המאחז יפונה, אך מאז ביקשה מבית המשפט מספר ארכות באמתלות שונות.

"אין גבול לביזיון ולחרפה. אחרי שבית המשפט העליון הסביר לממשלה שחייבים לפנות את חאן אל אחמר, הממשלה מצפצפת על ההחלטה ועושה ככל שביכולתה כדי ללמד שאין שלטון חוק בישראל", אמר יו"ר עוצמה יהודית, חבר הכנסת איתמר בן גביר, "מקווה שבית המשפט העליון יפעל, כשם שפעל כאשר על הפרק עמדה הריסת בתי יהודים, ולא יאפשר הפגיעה בשלטון החוק".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן