חאן אל אחמר: המדינה תציג את המסמך הסודי בתוך שבוע

בית המשפט קבע כי על המדינה להציג את המסמך הסודי אשר בגינו ביקשה דחייה לפינוי המאחז הבדואי הבלתי חוקי, לאחר מכן תנתן החלטה בנושא. תושבי המקום: בניגוד לנאמר, לא נוהל שום מו"מ, מסרבים לפינוי

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 06/09/21 11:52 כט באלול התשפא

חאן אל אחמר: המדינה תציג את המסמך הסודי בתוך שבוע
חאן אל אחמר, צילום: Hadas Parush/Flash90

בית המשפט העליון פסק הבוקר (ב') כי למדינה יש שבוע ימים בלבד להציג את המסמך הסודי אשר בגינו נדחה הפינוי של המאחז הבדואי הבלתי חוקי חאן אל אחמר. זאת לאחר שהמדינה הגישה אתמול (א') בקשת דחייה של חצי שנה בפינוי המאחז. 

בתגובת המדינה לבג"ץ נכתב, כי חלה התקדמות משמעותית במלאכת גיבוש המתווה המוסכם למימוש צווי ההריסה במתחם. מתווה זה כולל התייחסות למספר היבטים שונים הנדרשים לצורך היתכנות מימושם המוסכם של צווי ההריסה במתחם. המשיבים כתבו כי "מטבע הדברים, ובהינתן רגישות הסוגיה, יבקשו המשיבים כי יתאפשר בידם להגיש מסמך חסוי המפרט על אודות המתווה האמור, וזאת בדומה למהלך הדברים שנעשה במסגרת הדיון החסוי מיום".

הבוקר כאמור, בית המשפט קבע כי על המדינה להציג את המסמך בתוך שבוע ימים, לכן, ההחלטה בעניין דחיית הפינוי תימשך עוד כמה ימים לאחר מכן. 

עו״ד תאופיק ג׳בארין, בא כוחם של תושבי המאחז אמר בתגובה כי "בניגוד לנטען בהודעת המדינה, לא נוהל כל מו״מ עם תושבי ח׳אן אלאחמר לגבי הפינוי שלהם מהמקום. עמדת התושבים היא שהם מבקשים להישאר במקום ומתנגדים לפינויים למקום אחר ומבקשים לאשר תכנית מתאר לכפר". 

מאיר דויטש, מנכ"ל תנועת רגבים מתח ביקורת חריפה על תשובת המדינה, ועל התנהלותו של ראש הממשלה, נפתלי בנט. "מיומה הראשון של הממשלה הנוכחית, אמרנו שהממשלה תיבחן במעשיה ולא בהצהרותיה", אומר דויטש. "היום אנחנו רואים שבניגוד להצהרות, הממשלה הנוכחית ממשיכה את הקו המסוכן של קודמתה, ומנהלת את מערך אכיפת החוק שלה על פי גחמות של מדינות זרות".