711 חולים קשה | נחמן אש מבהיר: גם מחלימים חייבים להתחסן

הקורונה לא עוצרת בחג ובתי החולים מלאים בחולי קורונה, בהם 215 מונשמים | במשרד הבריאות מבהירים לציבור: בשבוע הבא קריטריונים חדשים לקבלת התו הירוק, מחלימים יצטרכו להתחסן

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 26/09/21 11:07 כ בתשרי התשפב

711 חולים קשה | נחמן אש מבהיר: גם מחלימים חייבים להתחסן
מחלקת קורונה בעין כרם, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

משרד הבריאות מעדכן הבוקר בנתוני התחלואה וניכר שמספר החולים קשה מסרב לרדת באופן משמעותי. לפי נתוני המשרד נכון לשעה זו: 711 חולים שמצבם מוגדר קשה מאושפזים בבתי החולים, 215 מתוכם מונשמים. 7,649 נפטרים במצטבר מפרוץ המגפה. ואתמול התגלו 2,616 מאומתים חדשים מתוך 66,732 נבדקים לגילוי הנגיף.

במשרד הבריאות מזכירים הבוקר כי בימים הקרובים תשתנה מדיניות התו הירוק. בדגש על שינוי מדיניות בנוגע לחיסוני מחלימים, לקראת שינוי הגדרת המתחסן בישראל החל מיום 3.10.21. מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, קיים בימים האחרונים דיונים עם הגורמים המקצועיים הרלוונטיים בכדי לבחון את המדיניות כלפי מחלימים, בכל הנוגע לתו הירוק.

בכדי להתמודד עם דעיכת המוגנות אצל מחלימים, ולהתאימה לשינוי הגדרת מתחסן, הוחלט כי אדם מוגן (בעל זכאות לתו ירוק החל מה-3.10.21) הוא רק אדם שאובחן בבדיקת PCR חיובית כחולה קורונה, במהלך חצי השנה ממועד הבדיקה. לאחר חצי שנה וכדי להיות זכאי לתו הירוק מה 3.10.21, יש לקבל מנת חיסון אחת. 

או מי שנבדק בבדיקה סרולוגית (שיצאה חיובית), וקיבל לפחות מנת חיסון אחת לאחר הבדיקה הסרולוגית. אדם זה נחשב למחלים מחוסן והינו מוגן. 

כזכור, מדיניות זו מצטרפת להגדרת מחוסן הכללית: מי שקיבל שתי מנות חיסון, חלף לפחות שבוע ממנת החיסון השנייה של פייזר ושבועיים ממנת החיסון של מודרנה (לא כולל יום החיסון), וטרם חלפה חצי שנה ממנת החיסון השנייה. או מי שקיבל שלוש מנות חיסון של פייזר וחלף שבוע לפחות ממנת החיסון השלישית (לא כולל יום החיסון). יצוין, כי אדם שחלה לאחר חיסון, נחשב מיידית למחוסן-מחלים. בשלב זה, הארכת התו הירוק לאדם מחלים-מחוסן תהיה בתוקף לחצי שנה, ולאחריה הנושא ייבחן מחדש. 

הבוקר התראיין שר הדתות מתן כהנא לרשת ב' ואמר על מצב הקורונה כי: "הקורונה זו מגפת הלא מחוסנים. מדיניות הממשלה נכונה, אנחנו במעקב צמוד אחר יכולות הספיקה של מערכת הבריאות. חידוש התו הירוק באוקטובר יקטין את התחלואה. לסגרים והגבלות יש מחירים שיכולים להתבטא בחיי אדם".


(יעילות החיסון).

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן