שינוי דרמטי | הורוביץ: "מהחודש הבא רק המאומת ייכנס לבידוד והיתר ייערכו בדיקות"

ישיבת הממשלה שהתקיימה היום עמדה גם היא בסימן הקורונה, שר הבריאות חשף כי יתכן ונעבור למודל בידודים חדש ויפעת שאשא ביטון תקפה את מדיניות הבידוד בבתי הספר: "90% מאלו שיוצאים לבידוד הם שליליים, זה לא יתכן"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 12/09/21 15:51 ו בתשרי התשפב

שינוי דרמטי | הורוביץ: "מהחודש הבא רק המאומת ייכנס לבידוד והיתר ייערכו בדיקות"
הורוביץ ושאשא ביטון, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שרי הממשלה התכנסו היום ודנו במפת התחלואה בישראל. השרים סיפרו כל אחד על תחום משרדו ודנו בהארכת התקנות שמגבילות כניסה לישראל. שר הבריאות הודיע כי יבחן מודל שיפטור את הישראלים מבידוד "מה שנכון לעשות הוא לבודד רק את מי שמאומת".

תחילה דנו השרים בשנת הלימודים שהכניסה משפחות רבות לבידודים ממושכים. ראש הממשלה נפתלי בנט אמר כי: "יש רצון עז להימנע מכך שכיתה שלמה תצא לבידוד, אלא שכל הכיתה תעשה בדיקות, ורק המאומת ייצא לבידוד. אנחנו עובדים על מנגנון של סריקה גנטית לכל מי שנכנס לישראל, כך ישראל תהפוך למכ"ם של הנגיף". 

בנט ושרי הממשלה

בנט ושרי הממשלה צילום: עמוס בן גרשום /לע"מ

שר הבריאות ניצן הורביץ הודיע כי הנושא נמצא בבחינה ויתכן ויכנס כבר בחודש הבא. "קורונה הפך לאירוע של לא מחוסנים. ההימנעות מחיסון גורמת פשוט למוות בסופו של דבר. התקנות הללו הן חלק מהעניין", פתח השר ניצן הורביץ ואמר: "בעניין הבידודים, החל מהחודש הבא נוכל לעבור למודל שבו רק המאומת ייכנס לבידוד, היתר ייערכו בדיקות", אמר הורוביץ. "יש קשיים ויש עומסים ויש תורים כי אנחנו בעיצומה של מגפה.


(בנט בפתח ישיבת הממשלה).

השרה לשוויון חברתי, מירב כהן סיפרה על התורים החריגים לבדיקות קורונה: "גם אני ביליתי את החג בתורים עם הילדים לבדיקות. צריך לספק לזה מענה. הבדיקות חשובות ומוכיחות את עצמן, אבל ברמה התפעולית, צריך לפתור את זה".

בפתח ישיבת הממשלה ראש הממשלה נפתלי בנט התייחס למרדף אחרי המחבלים שנמלטו מכלא גלבוע ואמר: "בסוף השבוע כוחות הביטחון שמו את ידיהם על ארבעה מהמחבלים שברחו מכלא גלבוע לפני כשבוע. ראשית, אני רוצה לברך את כל העוסקים במלאכה - משטרת ישראל, שב"כ, צה"ל, היחידות המיוחדות, הגששים - כל מי שעובד יומם וליל כבר שבוע כדי להחזיר את המחבלים לכלא. אני גם רוצה להודות לשר לביטחון הפנים עמר בר-לב ולשר הביטחון בני גנץ שרתומים לחלוטין לעניין".

עוד אמר כי "יחד עם השר לביטחון הפנים בר לב, החלטנו על הקמת ועדת בדיקה לאירוע הבריחה. תהיה בדיקה מקיפה ורצינית, אבל אנחנו מסתכלים במבט רחב יותר ורואים במה שקרה קריאת השכמה - חלק ממערכות המדינה התנוונו בשנים האחרונות וצריכות לעבור תהליכים של תיקון, ייעול, חתירה למצוינות. אפשר וצריך לעבוד אחרת, במיוחד בכל מה שקשור לארגון ביטחוני כמו השב"ס - מינויים ראויים ואיכותיים בהתאם לפרמטרים מקצועיים בלבד, הגדרת יעדים לאומיים וגיבוש תוכניות עבודה סדורות. את מה שהתקלקל - אפשר לתקן".