מתי תיגמר הקורונה? התשובה המפתיעה של מנכ"ל מודרנה

בזמן שבכל העולם סובלים מהנגיף הקטלני, יש מי שדווקא מלא תקווה. מנכ"ל חברת מודרנה, סטפן בנסל מספר בראיון על העתיד של החיסונים וקובע תאריך בו הקורונה תהיה לא יותר משפעת חורף

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 23/09/21 12:41 יז בתשרי התשפב

מתי תיגמר הקורונה? התשובה המפתיעה של מנכ"ל מודרנה
נתב"ג בקורונה, צילום: פלאש 90

סטפן בנסל, מנכ"ל חברת התרופות האמריקנית "מודרנה", הוא אחד האנשים שהקורונה הכי מעסיקה אותם, בין היתר משום שהחברה שלו מפתחת חיסונים לנגיף. בריאיון לעיתון השוויצרי "נויה ציריכר צייטונג" הוא הסביר כי העולם ינצח את הנגיף כבר בעוד שנה.

בנסל תולה את הניצחון על הנגיף בהתפשטות החיסון בעולם, "אם מסתכלים על הרחבת יכולות הייצור בתעשייה בחצי השנה האחרונה, באמצע השנה הבאה יהיו מספיק מנות כדי לחסן את כולם על פני כדור הארץ", אומר בנסל.

בנסל התייחס לזן הדלתא שמדבק במיוחד ואמר כי הוא יוביל לכך שרבים ידבקו, "מי שלא מתחסן יחסן את עצמו באופן טבעי, כי הדלתא כל כך מידבק", אמר בנסל והוסיף: "נגיע למצב דומה לזה של שפעת - אפשר גם להתחסן וגם שיהיה חורף טוב". הוא הזהיר כי כמו בשפעת, מי שלא מתחסן מעמיד את עצמו בסכנה להתאשפז בבית חולים. עוד חזה כי בשנים הבאות מבוגרים יתחסנו נגד קורונה פעם בשנה בעוד צעירים יזדקקו לחיסון רק כל שלוש שנים.

מנכ"ל מודרנה נשאל מתי העולם יחזור סוף סוף לשגרה, וענה: "נכון להיום, אני מניח שבעוד שנה, היקף החיסון (בעולם) הוא הפקטור המגביל הגדול ביותר". 

על ייצור החיסונים סיפר: "אנחנו בוחנים כרגע בניסויים קליניים גרסאות מותאמות לווריאנט הדלתא, הם יהוו את הבסיס לבוסטר לשנת 2022. מודרנה מנסה בימים אלה לפתח חיסון משולב שיגן מפני הזנים בתא ודלתא יחד. זו המוטציה הבאה שלדעת המדענים סבירה".


(סטפן בנסל).