הקואליציה תאהב? שרת הפנים מינתה יועץ מיוחד לענייני הגירה

איילת שקד מינתה יועץ חדש לענייני הגירה, עו"ד יונתן יעקובוביץ', מי שהקים וניהל את המרכז למדיניות הגירה ישראלית. בעבר אמר לחדשות כיפה על המסתננים: "אין סיבה לתת ללא חוקיים משהו מעבר לעזרה לצאת מישראל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/07/21 22:51 יז באב התשפא

הקואליציה תאהב? שרת הפנים מינתה יועץ מיוחד לענייני הגירה
יונתן יעקובוביץ', צילום: באדיבות המצולם

שרת הפנים איילת שקד מינתה היום (ב') יועץ חדש לענייני הגירה, נושא שנוי במחלוקת, בוודאי בהרכה הנוכחי של הקואליציה. מי שימלא את התפקיד הוא עו"ד יונתן יעקובוביץ' שהקים וניהל את המרכז למדיניות הגירה ישראלית לפני 9 שנים. 

חבריה של שקד לקואליציה יתקשו לקבל את יעקובוביץ' שנאבק במשך שנים רבות בסוגיה. המרכז למדיניות הגירה הוקם בשנת 2012 על מנת לספק מידע אמין למקבלי ההחלטות ולציבור הרחב בישראל ולקדם מדיניות שתשמור על האינטרסים של מדינת ישראל ותושבי דרום תל אביב שוסבלים רבות מהמסתננים הלא חוקיים לישראל, תוך מתן מענה הולם במצבים הומנטריים מבוססים.

יעקובוביץ הגיב לפרסום המינוי ואמר: "חברים, אני גאה לעדכן שאני מסיים נכון לעכשיו את תפקידי במרכז למדיניות הגירה ישראלית- לטובת ייעוץ לשרת הפנים איילת שקד. אני מודה לשרה על האמון, שממחיש את מחויבותה העמוקה ארוכת השנים לסוגייה, מקווה לתרום מהידע וניסיון שצברתי ומבטיח שנהפוך כל אבן על מנת לקדם מדיניות הגירה אחראית עבור מדינת ישראל".

באתר המרכז נכתב כי הוא "פועל למען העלאת מודעות להשפעות הגירה בלתי מבוקרת לישראל, פועל בתחום המחקר המשווה בעבור חברי כנסת ומשרדי ממשלה, ומקדם חקיקה בנושאי הגירה. כמו כן, המרכז משמש מקור מידע בעבור כלי תקשורת בארץ ובחו"ל, ופועל בכלים משפטיים בכדי להביא ליישום מדיניות הגירה אחראית ומוסרית".

בתחילת משבר הקורונה בראיון ל"חדשות כיפה", התייחס יעקובוביץ' לסוגיית המסתננים: "זו אוכלוסייה טיפה מורכבת כי מצד אחד לא כולם יכולים לצאת ומצד שני יש את הפיקדון. ברור שגם לגבם הפתרון הוא לא לשחרר את הפיקדון אלא לעזור להם לצאת. כמובן שלכל הלא חוקיים אין סיבה לתת משהו מעבר לעזרה לצאת מישראל".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן