ההקלטה של ניצן הורוביץ: חלק מהגבלות התו הירוק - לעודד התחסנות

שר הבריאות שוחח עם שרת הפנים, והשניים לא ידעו כי המיקרופונים קולטים את דבריהם על אזרחי ישראל שטרם התחסנו | הורוביץ: "התו הירוק, גם לא אוכפים אותו, במגזר הערבי בכלל זה לא קיים". שקד: "אני חושבת שלמסעדות בחוץ אתם יכולים להוריד את התו הירוק"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 12/09/21 23:56 ו בתשרי התשפב

ההקלטה של ניצן הורוביץ: חלק מהגבלות התו הירוק - לעודד התחסנות
הורוביץ, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בישיבת הממשלה שהתקיימה היום (א') הודיע שר הבריאות ניצן הורוביץ כי בעניין הבידודים, שמטרידים אזרחים רבים, ובעיקר הורים לילדים קטנים, "החל מהחודש הבא נוכל לעבור למודל שבו רק המאומת ייכנס לבידוד, היתר ייערכו בדיקות". הערב נחשף כי בטרם נפתחה ישיבת הממשלה שוחחו מספר שרים בנושא הקורונה, מבלי ששמו לב כי המצלמות והמיקרופונים קולטים את אשר הם אומרים. 

ב"חדשות 12" הביאו הערב את הדברים. בטרם החלה הישיבה, הסביר שר הבריאות ניצן הורוביץ לשרת הפנים איילת שקד כי בחלק מהמקומות התו הירוק נדרש רק בשביל ללחוץ על אזרחים לא מחוסנים להתחסן, ולא בשל נימוק רפואי כלשהו. "אני גם חושבת שלמסעדות בחוץ אתם יכולים להוריד את התו הירוק", אמרה שקד להורוביץ, שהשיב: "גם בבריכות, לא רק במסעדות. אפידמיולוגית זה נכון. העניין הוא, ואני אומר לך את זה, הבעיה שלנו היא אנשים שלא מתחסנים".

שר הבריאות הסביר לשרת הפנים: "עכשיו, יש איזו אוניברסליות כזאת בתו הירוק חוץ מקניונים, שם אין, ולדעתי היה צריך להיות. עכשיו ברור שבכל מקום אין, כדי שלא יתחילו החרגות - אם בבריכות אז למה לא אטרקציות ופארק מים, ומתקנים בחוץ וספורט, אבל, את יודעת, ואז אתה צריך... כנראה שבריכות ומסעדות בחוץ, זה... כי בכל זאת אנחנו לא רוצים לעשות דברים שאין להם כאילו הצדקה רפואית. אבל לך אני אומר שיש לנו בעיה. התו הירוק, גם לא אוכפים אותו, במגזר הערבי בכלל, זה לא, זה לא קיים, ואני רואה את זה בבתי חולים. זה תוקע לי את בתי החולים, הדבר הזה".

(בנט בפתח ישיבת הממשלה, היום)

בחלקה הסגור של ישיבת הממשלה, אמר ראש הממשלה נפתלי בנט: "יש רצון עז להימנע מכך שכיתה שלמה תצא לבידוד, אלא שכל הכיתה תעשה בדיקות, ורק המאומת ייצא לבידוד. אנחנו עובדים על מנגנון של סריקה גנטית לכל מי שנכנס לישראל, כך ישראל תהפוך למכ"ם של הנגיף".

הורביץ הודיע כי הנושא נמצא בבחינה ויתכן ויכנס כבר בחודש הבא. "קורונה הפך לאירוע של לא מחוסנים. ההימנעות מחיסון גורמת פשוט למוות בסופו של דבר. התקנות הללו הן חלק מהעניין". בהמשך אמר: "בעניין הבידודים, החל מהחודש הבא נוכל לעבור למודל שבו רק המאומת ייכנס לבידוד, היתר ייערכו בדיקות".

 

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן