מהומה בוועדה המסדרת | פרוש לסילמן: "ילדה קטנה, את משקרת"

בצל המשבר בקואליציה סביב התיקון לחוק איחוד משפחות הועדה המסדרת התכנסה היום וחברי הכנסת תקפו אחד את השני. סילמן: "הייתי מורה, הכל מתוקתק אצלי". יעקב אשר עקץ: "השאלה היא מי מנהל בית הספר פה".

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/06/21 12:10 יא בתמוז התשפא

מהומה בוועדה המסדרת | פרוש לסילמן: "ילדה קטנה, את משקרת"
הוועדה המסדרת, הבוקר., צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

עוד יום סוער בכנסת ישראל, בצל הנושא החם של השבוע, אי היכולת של הקואליציה להעביר את התיקון לחוק איחוד משפחות, חברי הכנסת מהפוזיציה תקפו את הקואליציה במהלך דיון בוועדה המסדרת. הוועדה התכנסה היום בראשות ח"כ עידית סילמן מימינה שלא הצליחה להשליט סדר וספגה עלבונות אישיים.

הוועדה דנה בבקשת הממשלה לקבל פטור מחובת הנחה למספר הצעות חוק.  ברוב של 17 ח"כים שתמכו בהצעה מול 16 ח"כים שהתנגדו להצעה, הוועדה אישרה פטור מחובת הנחה להצה"ח חדלות פירעון ושיקום כלכלי. הדיון היה סוער וחברי הכנסת מהאופוזיציה תקפו את החלטת היו"ר שלא לאפשר להם להעלות הצעות לסדר הדיון בוועדה. ח"כ מאיר פרוש הגיב בחריפות לסירוב של סילמן לתת לו שוב זכות דיבור ואמר: "את לא ראויה לקרוא לי לסדר. פרוש קרא לסילמן, תרשמי אותי מיד לרשות דיבור. את מתנהגת כמו ילדה קטנה. את משקרת". יו"ר הוועדה סילמן הוציאה את ח"כ פרוש מהדיון.

ח"כ שלמה קרעי תקף את הממשלה החדשה ואמר כי: הממשלה הינה ממשלה כושלת, ממשלה אנרכיסטית עם השרה שאשא ביטון שגרמה להתפרצות הקורונה, כמו האנרכיסט ח"כ טופורובסקי שאמר שהקורונה אינה אלא רק שפעת.

ח״כ גלית דיסטל  אמרה בוועדה: "אני רוצה לנצל את הוועדה הזו כדי להביע את מחאתם של שני מיליון בני אדם שקולם איננו נשמע בתקשורת וגם בכנסת. אסור לנו להציע אי אמון, אסור לנו לחוקק. האם עלינו ללמוד לצלול כמו יועז הנדל? מה עליי לעשות? בכנסת השתקתם אותנו, ההגמוניה התקשורתית השתיקה אותנו. חשבתי לרכוב על אופניים ולהזמין כתבה חיובית אבל אני לא יודעת לרכב על אופניים. אשמח לעצה איך לקבל סיקור תקשורתי".

הצעקות בוועדה המסדרת הן רק רעש רקע לדרמה האמיתית, חוק איחוד משפחות שהיה אמור לעלות היום לדיון נדחה משום שהקואליציה מתקשה לגייס רוב למהלך. כרגע מתנגדים לתמוך בתיקון החוק חברי סיעת רע"מ, ח"כ מוסי רז, ח"כ איבתיסאם מרעאנה והשר עיסאוי פריג'.  באופוזיציה כרגע מתנגדים לתמוך בהצעת החוק ולעזור לסיעות הקואליציה. הבוקר הגישו חברי הציונות הדתית את התשובה הימנית של האופוזיציה לפלונטר, בקשה למתן פטור מחובת הנחה לחוק יסוד ההגירה. 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן