עמית סגל: "האירוע הפוליטי הדרמטי של השנה לא היה החלפת נתניהו"

הפרשן הפוליטי של חברת החדשות כותב בטורו השבועי כי האירוע הפוליטי הגדול של השנה לא דובר מספיק בשל הפלתו של נתניהו מהשלטון: "הבוחרים לא חשובים יותר. שיטת הממשל שלנו מאפשרת לכל אחד מ־120 חברי הכנסת להרכיב ממשלה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/09/21 09:20 ד בתשרי התשפב

עמית סגל: "האירוע הפוליטי הדרמטי של השנה לא היה החלפת נתניהו"
ראש הממשלה בנט וראש האופוזיציה נתניהו, צילום: דוברות הכנסת

הפרשן הפוליטי של חברת החדשות, עמית סגל, טוען הבוקר (ו') כי האירוע הפוליטי הדרמטי של השנה שחלפה, כלל לא היה החלפתו של ראש הממשלה ב-12 השנים האחרונות בנימין נתניהו, אלא - הקולות של הבוחרים שכבר אינם חשובים.

"את הדמוקרטיה הישראלית פקד השנה אסון כבד. בשל הדרמה של נפילת נתניהו הוא לא דובר מספיק, אבל השלכותיו ילוו אותנו עוד שנים רבות. והרי האסון: הבוחרים לא חשובים יותר. שיטת הממשל שלנו מאפשרת לכל אחד מ־120 חברי הכנסת להרכיב ממשלה". כתב סגל, והוסיף: "אפילו במדינתנו, חסרת המסורת הפוליטית והכלל "It is not done", הרכיב את כל הממשלות יושב ראש המפלגה הגדולה, או זה שזכה בבחירה ישירה בקולותיהם של רוב אזרחי ישראל. החריג היחיד היה בנימין נתניהו ב־2009, אך גם אז הוא פיגר רק במנדט אחרי ציפי לבני, וזכה לבלוק של 65 תומכים".


(נפתי בנט ראש הממשלה)

סגל הזכיר בטורו השבועי כי בבחירות האחרונות הודיעו נפתלי בנט וגדעון סער על רצונם להתמודד על ראשות הממשלה, זאת למרות שרוב מוחלט מאזרחי ישראל מאזרחי ישראל כלל לא תמך בה. "ובכל זאת, מהבוקר שאחרי הבחירות ועד להשבעת הממשלה, היו הם המועמדים הריאליים היחידים לעמוד בראשה", הזכיר. 

"בחסות הצעות מופקרות של הליכוד ויש עתיד, התקבעה נורמה שלפיה את השלטון כובשים לא בזכות תמיכה ציבורית אלא בזכות יכולת סחטנות סביב שולחן המשא ומתן. "ממששת המנדטים", לועגים בליכוד לבנט, שוכחים שגם הם הציעו ממששת משלהם, או ממשמונת, אם זוכרים את גנץ".

סגל כתב כי אי אפשר לחשוב שמדוב בסך הכל בפתרון זמני. "מרגע שהוכח שאין קשר בין מה שרוצה העם לבין מה שהוא מקבל, אין סיבה שבוחרים יקנו את המסר המוכר של 'אנחנו צריכים הרבה מנדטים כדי לקבל את השלטון'. יו"ר מפלגה עם ארבעה מנדטים, או סתם ח"כ, יוכלו להרכיב ממשלה. כיוון שכולם למדו את הטריק, למה שבכהונה הבאה לא תוקם ממשלה עם רוטציה משולשת, או מרובעת?".