לאחר הביקורת ניחום אבלים: אביב כוכבי הגיע לבקר את הוריו של בראל שמואלי ז"ל

ברקע הביקורת הקשה, הגיע ראש המטה הכללי לביקור אצל הורי לוחם מג"ב, שנהרג מטווח אפס בגבול רצועת עזה | באגרת לרגל ראש השנה, כתב הרמטכ"ל לחיילי ומפקדי צה"ל: "על טעויות בשיקול דעת בשדה הקרב לא מאשימים ולא מענישים"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 05/09/21 10:45 כח באלול התשפא

ניחום אבלים: אביב כוכבי הגיע לבקר את הוריו של בראל שמואלי ז"ל
אביב כוכבי, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

הרמטכ"ל רב אלוף אביב כוכבי, הגיע הבוקר (א) יחד עם קצינים בכירים נוספים לביקור ניחומים בבית משפחת הלוחם בראל אחיה חדריה שמואלי ז"ל, שנהרג מירי מטווח אפס בגבול רצועת עזה לפני שבועיים. הביקור נערך לאחר הביקורת הרבה שהושמעה כנגד צה"ל שכשל באותו אירוע ועל כך שמפקדים שהיו בשטח לא הוענשו. 

אמש, באיגרת שנשלחה לחיילי צה"ל, כתב כוכבי לחיילים והמפקדים: "אין תפקיד ואין מקצוע שלא נעשות בו טעויות, ובלחימה מול אויב במיוחד. אין מפקד שלא שגה ומפקדים רבים איבדו חיילים שהם אוהבים והם נושאים אותם עימם כל חייהם. חובתנו לתחקר באופן נוקב, להגיע לחקר האמת ולהפיק לקחים, אבל על טעויות בשיקול דעת בשדה הקרב לא מאשימים ולא מענישים". 

הרמטכ"ל הדגיש: "מפקדים וחיילים - אני מגבה אתכם באופן מלא. המשיכו ליזום ולקחת אחריות, להעיז ולשאת בתוצאות. הגיבוי שאנו מעניקים לכם מבטא בראש ובראשונה גיבוי לשיטת הפיקוד והמנהיגות בצה"ל. לא נשנה אותה, נחזק אותה. זה לא רק עניין של צה"ל, זה עניין של מדינת ישראל ובמרכזו השאלה אילו מפקדים היא רוצה - מעיזים ויוזמים או מתגוננים והססנים. היו נועזים".

(הלווית בראל אחיה ז"ל, "כאן חדשות")

ראש הממשלה, נפתלי בנט, שוחח אמש עם ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי, עם מפקד פיקוד הדרום, אלוף אליעזר טולדנו, עם מפקד אוגדת עזה, תא"ל נמרוד אלוני, ועם אל"מ יואב ברונר, מפקד החטיבה הצפונית באוגדת עזה במהלך האירוע הקשה. "אני רוצה שאתם תדעו, ויידעו כל לובשי המדים - הגיבוי שלי למפקדי צה"ל הוא מלא ומוחלט. במקום שבו יש קרב, יש גם שגיאות, ולפעמים הן טראגיות. אני מעריך מאוד את מסירות הנפש של מפקדי צה"ל ואת ההקרבה האישית העצומה שלהם למען ביטחון המדינה", אמר בנט.

על מות הלוחם אמר: "שברון הלב של העם כולו על נפילתו של בראל חדריה שמואלי ז"ל הוא עצום. בראל נפל בהגנה על עמו ועל מדינתו. הוא מצטרף לטובים שבנו, אשר מאז קום המדינה מסרו את נפשם כדי לקיימה ולשמור עליה". 

ראש הממשלה ספג ביקורת רבה ממשפחתו של הלוחם. על כך הוא אמר: "למשפחה מותר הכל. תפקידנו הוא לתת תשובות, להקשיב ולחבק. מפוליטיקאים ואנשי ציבור אני מצפה לא לגעת בצה"ל ובמפקדיו. אין לנו צה"ל אחר". 

בראל אחיה חדריה שמואלי ז"ל

בראל אחיה חדריה שמואלי ז"ל צילום: דוברות מג"ב

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן