11,210 מאומתים חדשים | נחמן אש: "עדיף לקיים את התפילות בחוץ"

משרד הבריאות מפרסם הבוקר כי נמשכת העלייה במספר החולים קשה, עדיין מספר המאומתים גבוה | לקראת ראש השנה אומר מנכ"ל המשרד: "ממליצים לצמצם במפגשים ולהתפלל באוויר הפתוח"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 03/09/21 10:38 כו באלול התשפא

11,210 מאומתים חדשים | נחמן אש: "עדיף לקיים את התפילות בחוץ"
בדיקת קורונה, צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90

בשורות טובות מכיוונם של החולים קשה. משרד הבריאות מעדכן הבוקר (ו') כי חלה ירידה נוספת ומספר החולים במצב קשה עומד כעת על 667, מתוכם 143 מונשמים. מספר המאומתים היומי מוסיף להיות גבוה וגם אתמול חצה את רף ה-11,000. מתחילת השבוע נפטרו בישראל מנגיף הקורונה 164 בני אדם.

לקראת תפילות החג אומר מנכ"ל משרד הבריאות פרופסור נחמן אש: "עדיף לקיים תפילות בחוץ ולא בבתי כנסת, פעלנו יחד עם השלטון המקומי כדי לאפשר את זה ומטה ההסברה החרדי של משרד הבריאות החל בקמפיין לקידום תפילות בחוץ". כך דווח בישראל היום.

את סבא וסבתא נוכל לארח הפעם סביב השולחן, אבל בכל זאת ממליצים המומחים לנקוט אמצעי זהירות.  בין ההנחיות: לבקש מכל אורח לא מחוסן לעבור בדיקה מהירה, לצמצם את מספר המשתתפים במפגש ולחגוג באוויר הפתוח ככל הניתן. כך מפרסם הבוקר (ו') כתב הבריאות של "ישראל היום", רן רזניק.

משרד הבריאות אמנם לא פרסם הנחיות או המלצות לקיום ארוחות ומפגשים משפחתיים בראש השנה ובחגי תשרי, אולם רופאים ומומחים בכירים, ובראשם מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, המליצו לקיים ארוחות מצומצמות, לבקש מכל אורח לא מחוסן, כולל הילדים, לעבור בדיקה מהירה לפני ההגעה לארוחה, לשמור על מרחק פיזי בין האורחים ולחגוג ככל האפשר באוויר הפתוח, כמו במרפסות, בחצרות או בגינות.


(משרד הבריאות בתדרוך לעיתונאים).

פרופ' אש הוסיף ואמר כי אמנם מדובר בהמלצות ולא בתקנות או בהוראות מחייבות, אבל הוא ממליץ לכל משפחה שרוצה להגן על עצמה לאמץ "תו ירוק משפחתי", לצמצם את גודל המפגש ככל האפשר, לדעת שעדיף לחגוג בחוץ מאשר בפנים הבית, לשמור על המבוגרים באמצעות שמירת מרחק פיזי ולקנות בדיקות ביתיות ולבצען לפני המפגש.