לקראת החגים: המשטרה תמפה בתי כנסת אשר עלולים להכיל התקהלויות

משטרת ישראל הודיעה כי היא מתכוננת לאכיפת קורונה מסיבית כדי למנוע התקהלויות בבתי התפילה, ותאבטח את התפילות בכותל על פי המתווה שאושר| במד"א קוראים לגבאים להכין מראש טלפון למקרה חירום בבתי הכנסת

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 31/08/21 19:35 כג באלול התשפא

לקראת החגים: המשטרה תמפה בתי כנסת אשר עלולים להכיל התקהלויות
בית כנסת בקורונה, צילום: Gershon Elinson/Flash90

פחות מעשרה ימים לקראת ראש השנה שיתחיל את חגי תשרי, במשרד לביטחון פנים ובמשטרת ישראל נערכו היום (ג')  דיוני היערכות בנוכחות השר עמר בר לב, מפכ"ל המשטרה רנ"צ יעקב שבתאי, מנכ"ל המשרד, תומר לוטן, ראש אג"מ, ניצב אבי ביטון, מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון תורג'מן ומטה אכיפת תקנות הקורונה.

לצד האתגרים הביטחוניים, הבטיחותיים והפלילים אליהם נערכים רשויות הביטחון כמו בכל שנה לקראת החגים, הפעם מדובר בהיערכות רחבה ומורכבת הכוללת גם את אכיפת ההגבלות בבתי כנסת, שתכליתן בלימת התפשטות נגיף הקורונה. 

במסגרת ההיערכות סיכמו במשטרה על מספר פעולות:  

  •  משטרת ישראל תנהל הידברות של מפקדי התחנות והמרחבים עם כל ראשי הקהילה החרדית בישראל במטרה לצמצם את ההתקהלויות בבתי הכנסת, לעודד תפילות באוויר הפתוח והקפדה על עטיית מסכה.
  • המשטרה תמפה את הישיבות ובתי הכנסת הגדולים אשר בהם צפויות התקהלויות רבות משתתפים במטרה לבצע אכיפה חכמה והסברה רחבה בכלים מגוונים. 
  • מפכ"ל המשטרה הדגיש את הצורך בפעילות מודיעינית וחקירתית נגד זיופי אישורי התו הירוק בדגש על נמל התעופה בן גוריון, והטיל את המשימה על יחידת ההונאה של מחוז מרכז.  
  •  המשטרה תאכוף ותאבטח את התפילות בכותל על פי המתווה שאושר ועומד על כ- 8,000 מתפללים, ותערך לאפשר הקרנות של התפילות במקומות פתוחים בגזרת העיר העתיקה. המשטרה תוציא על כך הודעות לציבור. 
  •  משטרת ישראל תגביר באופן משמעותי את נוכחותה בנתב"ג, שם תבוצע אכיפת עטיית מסכות לצד הסברה בדבר חובות החוזרים ארצה. 
  •  בכל הנוגע לשבים מאומן, נקבע בסיכום של המשרד לבט"פ, משטרת ישראל ומשרד התחבורה כי הם יחזרו לביתם בהסעות ייעודיות שיעמדו לרשותם לכל רחבי הארץ וזאת בכדי שלא יסעו בתחבורה ציבורית. עוד הוחלט להגדיר את השבים מאומן ברמת תעדוף 5, הרמה הגבוהה ביותר לביקורים ואכיפת בידוד כך שכוחות גדולים יקחו חלק במבצע האכיפה הממוקד.

גם במגן דוד אדום נערכים בכוננות גבוהה לקראת החגים, על מנת להעניק טיפול רפואי מהיר ומקצועי לצד המשך המאבק בנגיף הקורונה הכולל דגימות מהירות, בדיקות במתחמי היבדק וסע ומתן חיסונים ומבקשים מהציבור הרחב לשמור על הנחיות משרד הבריאות על מנת לצמצם את התפשטות נגיף הקורונה בישראל.

אילוסטרציה

אילוסטרציהצילום: דוברות מד"א

 
במסגרת היערכות הארגון, תורחב פריסת החובשים והפראמדיקים של מד"א ברחבי הארץ, באמבולנסים, בניידות לטיפול נמרץ, באופנועים וברכבים הייחודיים הנוספים של מד"א. הצוותים יהיו ערוכים לתת מענה רפואי מהיר ומקצועי לכל צורך רפואי שעלול להתעורר. גם מסוקי מד"א בצפון הארץ ובדרומה יעמדו בכוננות. בנוסף, כוננים רבים במד"א, אשר יתפללו בכפוף להנחיות משרד הבריאות בבתי כנסת ברחבי הארץ, יצטיידו בציוד רפואי מתקדם ובמכשירי מפעם (דפיברילטור), שיסייעו להם להציל חיי אדם במידת הצורך. במאות בתי כנסת בעיר ירושלים הותקנו בשיתוף העירייה מכשירי מפעם (דפיברילטור).
 
במד"א פונים לגבאים בבתי הכנסת וקוראים להם להכין מראש, ובטרם כניסת החג, מכשיר טלפון סלולרי חכם למקרה חירום, שימצא בבית הכנסת ויאפשר להזעיק את כוחות מד"א באמצעות קו החירום 101 וביישומון (אפילקציה) 'מד"א שלי'. בנוסף, מתחמי הבדיקות המהירות הפרוסים ברחבי הארץ ימשיכו לפעול גם בחגים על מנת לאפשר לנפק תו ירוק שתוקפו 24 שעות לילדים בגילאי 3 עד 12 ולאלו שעדיין לא התחסנו.