הימים הנוראים בפתח: כך תתכוננו למנייני החצרות

חגי תשרי בפתח, ואיתם ההשלמה עם העובדה כי שוב נעביר את תפילות הימים הנוראים במנייני החצרות. הבעיה העיקרית היא מזג האוויר החם והשעות המרובות המוקדשות לזמן התפילה בחוץ, אז כמה יעלה לנו צל ומיזוג?

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 25/08/21 10:34 יז באלול התשפא

הימים הנוראים בפתח: כך תתכוננו למנייני החצרות
מניין חצר מהשנה שעברה בירושלים, צילום: Yossi Zamir/Flash90

ברקע רמות התחלואה הגבוהות של זן הדלתא והמגבלות החדשות-ישנות שהטילה הממשלה, אנחנו מתקרבים בצעדי ענק אל החגים והימים הנוראים, ונראה ששוב נעביר את התפילות במנייני החצרות ומחוץ לבתי הכנסת, כמו בשנה שעברה. 

הטמפרטורות החמות שפקדו את ארצנו בתקופה האחרונה, צפויות להימשך גם בחגים הבאים עלינו לטובה, ומסתבר שחוץ משמירה על ההנחיות, מארגני התפילות בשטחים הפתוחים ייאלצו להתמודד גם עם החום הכבד במשך התפילות הארוכות. 

מניינים רבים לא מתקיימים תחת סככה קיימת, חניון או אפילו סתם צל של בניין גבוה, ולכן מה שאתם צריכים במקרה כזה זאת הצללה מלאכותית. בהתחשב בכך שהמניינים בימים נוראים יהיו דומים לאלה שהתקיימו בשנה שעברה, ערכנו חישוב למניין שכולל 50 אנשים בסך הכול, זאת בהנחה שהייתם אופטימיים ולא שמרתם את הציוד מהשנה שעברה. 

כדי להבטיח ישיבה בצל, תוך שמירה על מרווח של 2 מטרים בין המתפללים, יש לדאוג לרשת צל בגודל של לפחות 12 על 12 מטר. מחירה של רשת כזו הוא כ-1,200 שקלים. אם תרצו לחלק לרשתות צל קטנות יותר ולפזר במספר מקומות, הדבר צפוי לעלות אף יותר ויגיע לאזור ה-2,500 שקלים. חשוב לציין כי המחיר איננו כולל התקנה, ובמידה ותבחרו באיש מקצוע להתקנה יש להיערך להוצאה נוספת של עוד 250 שקלים לפחות. 

רשת צל, חובה בימים החמים

רשת צל, חובה בימים החמים, צילום: שאטרסטוק

השלב הבא והיקר יותר הוא המיזוג. במידה והנכם מעוניינים לקנות מזגנים ניידים, חשוב לדעת כי כל מזגן שכזה יעלה לכם לפחות 1,500 שקלים ליחידה, ולא די במזגן אחד. ההמלצה שלנו היא לפנות לחברות השכרה שתדאג להביא למקום מצננים טובים, ובמחיר נמוך יותר היות ומדובר בהשכרה. השכרה של ארבעה מצננים לאורך יממה שלמה תעלה לכם 2,500 שקלים.

הבעיה הבאה היא נקודות חשמל לטובת המיזוג. אופציה אחת, והיקרה יותר, היא לקנות גנרטור נייד ודלק. דבר שכזה עשוי לעלות לפחות 800 שקלים, וזה לא כולל כבל מאריך וכמובן רעש רקע שתקבלו לאורך התפילה. ההמלצה שלנו, היות ואתם כנראה מתפללים בסמוך למבנה, יש אפשרות לקנות כבל מאריך של 50 מטרים הכולל מפצל, במחיר של 300 שקלים.

מזגן נייד

מזגן נייד, צילום: שאטרסטוק

אין ספק כי על נוחות צריך לשלם, וכי החישובים אינם כוללים כיסאות ומחזורי תפילה, בהנחה שאלה יובאו באופן עצמאי. העלות הכוללת של ההמלצה שלנו היא 4,000 שקלים, כשהיא כוללת רשת צל אחת, ארבעה מזגנים להשכרה וכבל מאריך שיחובר לנקודת חשמל ממבנה סמוך.

כל השקעה נוספת תגדיל את העלות ויכולה להביא אתכם למחירים של מאות שקלים לאדם. ההמלצה שלנו תדרוש מכל מתפלל הוצאה של 80 שקלים בלבד, ואם אתם חושבים שזה יקר - תזכרו בדמי החבר שנדרשנו לשלם בימים כתיקונם. 

בכל מקרה נראה שהתכנית של השרה שקד לתקצוב מנייני החצרות לא תספק את הנדרש, כאשר 12.5 מיליון שקלים יחולקו בין 10,500 בתי הכנסת הקיימים, ויספקו כמה מאות שקלים בלבד לכל מניין. 

המחירון למנייני החצר

המחירון למנייני החצר, צילום: ללא