קיבל דו"ח על מסיכה ותקף את השוטרת במכות

במהלך פעילות שגרתית לאכיפת תקנות הקורונה העירה שוטרת לצעיר שנסע בתחבורה ציבורית ללא מסיכה | הצעיר לא הסכים להזדהות והכה את השוטרת | צפו בתיעוד

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 01/09/21 22:29 כד באלול התשפא

קיבל דו"ח על מסיכה ותקף את השוטרת במכות
תיעוד התקיפה, צילום: דוברות המשטרה

שוטרות הותקפו בפניהן במהלך אכיפת עטיית מסיכה בתחבורה ציבורית סמוך לירושלים. החשוד במעשה נעצר. במהלך פעולות שוטרים לאכיפת עטיית מסיכה למניעת התפשטות נגיף הקורונה בקרב משתמשי התחבורה הציבורית, אותר נוסע באוטובוס שאינו עטה מסיכה וביקשו לזהות אותו. 


(תיעוד התקיפה).

החשוד בן 21, מגבעת זאב סרב לדרישת השוטרים ובשלב מסוים החל לתקוף את שתי השוטרות וגרם להן חבלות. החשוד שנעצר הועבר לחקירה במשטרה.

במסגרת המאמץ הלאומי למאבק בהתפשטות הקורונה, ובהתאם להחלטות הדרג המדיני, נמשך המבצע של משטרת ישראל לאכיפת תקנות הקורונה ברחבי הארץ. בעזרת מבצע "אחריות לחיים" מנסה המשטרה לבלום את התפשטות הנגיף בישראל ולשמור על בריאות הציבור. 

לשם השוואה, בשבוע שעבר, בימים ג'-ד' 24-25.8, נמשכה הפעילות המשטרתית המוגברת לפיקוח ואכיפת התקנות ונרשמו על ידי השוטרים 4,731 דו״חות בגין הפרות של תקנות הקורונה ברחבי הארץ, בהם: 4,374 דו״חות בגין אי עטית מסיכה, 139 דו״חות בגין הפרות חובת הבידוד וכן 180 דו"חות בגין הפרות של מפעילי מקום ציבורי או עסקי.

היום בחצות יכנסו לתוקפן תקנות החינוך:

  • חובה על עובדי מוסד חינוך להציג תו ירוק או תוצאה שלילית בבדיקה מהירה שבוצעה ב-84 שעות האחרונות (כל 3 וחצי ימים) כתנאי לכניסה למוסד. החובה חלה על עובדים, מתנדבים ונותני שירותים במוסדות חינוך בכל הגילאים, על מסגרות חינוך פורמלי ובלתי פורמלי, כולל חוגים ותנועות נוער.
     
  • איסור על קיום התקהלות שמספר האנשים שבה עולה על ההתקהלות המותרת הקבועה בתקנות הגבלת פעילות (50 בשטח סגור/ 100 בשטח פתוח).  איסור ההתקהלות לא יחול על מוסד להשכלה או הכשרה מקצועית שפועל ב"תו ירוק".
     
  •  בכיתה שאחד או יותר מהתלמידים בה חירש או כבד שמיעה, יעטו אנשי הצוות מסכה שקופה.
     
  • איסור על כניסת מי שאינו תלמידי או איש צוות במוסד, אלא אם הציג אישור "תו ירוק" או אישור על תוצאה שלילית בבדיקה מהירה, או אם נדרש ללוות את הקטין בשל קשיים מיוחדים או לשם שם ליווי הפעוט ככל שהדבר נדרש לשם התפתחותו ושלומו של הפעוט כמפורט בתקנה. בימי ההסתגלות כניסת הורים שלא הציגו אישור "תו ירוק" או בדיקה מהירה שלילית, תהיה רק לשטח פתוח במוסד.
     
  • ברשויות המדורגות בצבע אדום לא יתקיימו לימודים בשטח סגור של כיתות ח' עד י"ב, למעט בכיתות בהן 70% לפחות מהתלמידים בכיתה הם בעלי אישור "תו ירוק". לעניין חישוב שיעור התלמידים כאמור, בתקופה שעד יום 28.9.2021, ייחשב כבעל תו ירוק גם מי שקיבל מנה אחת של חיסון נגד נגיף הקורונה. ההוראה לא תחול על בתי ספר לנוער נושר ובסיכון, חינוך מיוחד ועל כיתות עולים ללימוד השפה העברית.