באיחור משמעותי | משרד הבריאות מעדכן: 10,313 מאומתים | 599 נפטרים באוגוסט

שעות ארוכות לא פרסם משרד הבריאות את נתוני התחלואה, 689 חולים שמצבם מוגדר קשה נמצאים בבתי החולים | בחודש אוגוסט מתו מקורונה 599 ישראלים, ממוצע מדאיג של 20 נפטרים ליום

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 01/09/21 17:57 כד באלול התשפא

באיחור משמעותי | משרד הבריאות מעדכן: 10,313 מאומתים | 599 נפטרים באוגוסט
שערי צדק, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

דווקא ב-1 בספטמבר, משרד הבריאות התמהמה שעות ארוכות עם פרסום נתוני התחלואה. אחר הצהריים (ד') הגיעו הנתונים המלאים. 10,313 מאומתים חדשים התגלו אתמול לנגיף. 689 חולים שמצבם מוגדר קשה נמצאים בבתי החולים מתוכם יש 145 מונשמים. בחודש אוגוסט לבדו נפטרו  מקורונה 599 ישראלים, ממוצע של 20 נפטרים ליום.

מוקדם יותר היום משרד הבריאות ומשרד האוצר סיכמו היום (ד') על תוספת תקציבית של 60 מיליון שקלים בחודש לקופות החולים, כתגבור תקציבי נוכח הגל הרביעי של הקורונה.  על פי הסיכום, קופות החולים יקבלו את התוספת בחודשים יולי ועד אוקטובר, בסכום כולל של 240 מיליון שקלים. עוד הוסכם כי בתקופה הקרובה יימשכו דיונים לבחינת תקצוב נוסף, בהתאם למצב תחלואת הקורונה וכהיערכות לחודשי החורף.


(גנץ במשל"ט הקורונה).

במהלך הבוקר שר הביטחון, בני גנץ, ערך ביקור ביחד עם מפקד מפקדת "אלון" תא"ל רלי מרגלית, במשל"ט המרכז את פרויקט "חוסן לתלמיד" המשותף לפיקוד העורף, משרד הבריאות ומשרד החינוך, ופועל לחיסון מאות אלפי תלמידים בבתי הספר.

"כאן המקום להודות לכולם ולצה"ל שנרתם באופן מלא לביצוע פתיחת שנת הלימודים, גם באמצעות אריזה ושליחת ערכות בדיקה לכלל בתי הספר במבצע לוגיסטי מורכב, וכן בסיוע בכל המאמצים הנוספים, כל זאת מתוך ראייה שהחינוך הוא אכן משימה לאומית", אמר גנץ, "זו הזדמנות נהדרת לאחל לכל תלמידי ישראל וגם להורים שנת לימודים מוצלחת ובריאה. אני קורא לכולם לשמור על ההנחיות, לצאת להתחסן ולאפשר לכולנו שגרת חיים לצד הקורונה".

תקנות החינוך, שיכנסו לתוקף הלילה בחצות.

  • חובה על עובדי מוסד חינוך להציג תו ירוק או תוצאה שלילית בבדיקה מהירה שבוצעה ב-84 שעות האחרונות (כל 3 וחצי ימים) כתנאי לכניסה למוסד. החובה חלה על עובדים, מתנדבים ונותני שירותים במוסדות חינוך בכל הגילאים, על מסגרות חינוך פורמלי ובלתי פורמלי, כולל חוגים ותנועות נוער.
     
  • איסור על קיום התקהלות שמספר האנשים שבה עולה על ההתקהלות המותרת הקבועה בתקנות הגבלת פעילות (50 בשטח סגור/ 100 בשטח פתוח).  איסור ההתקהלות לא יחול על מוסד להשכלה או הכשרה מקצועית שפועל ב"תו ירוק".
     
  •  בכיתה שאחד או יותר מהתלמידים בה חירש או כבד שמיעה, יעטו אנשי הצוות מסכה שקופה.
     
  • איסור על כניסת מי שאינו תלמידי או איש צוות במוסד, אלא אם הציג אישור "תו ירוק" או אישור על תוצאה שלילית בבדיקה מהירה, או אם נדרש ללוות את הקטין בשל קשיים מיוחדים או לשם שם ליווי הפעוט ככל שהדבר נדרש לשם התפתחותו ושלומו של הפעוט כמפורט בתקנה. בימי ההסתגלות כניסת הורים שלא הציגו אישור "תו ירוק" או בדיקה מהירה שלילית, תהיה רק לשטח פתוח במוסד.
     
  • ברשויות המדורגות בצבע אדום לא יתקיימו לימודים בשטח סגור של כיתות ח' עד י"ב, למעט בכיתות בהן 70% לפחות מהתלמידים בכיתה הם בעלי אישור "תו ירוק". לעניין חישוב שיעור התלמידים כאמור, בתקופה שעד יום 28.9.2021, ייחשב כבעל תו ירוק גם מי שקיבל מנה אחת של חיסון נגד נגיף הקורונה. ההוראה לא תחול על בתי ספר לנוער נושר ובסיכון, חינוך מיוחד ועל כיתות עולים ללימוד השפה העברית.