האם נשיא ארצות הברית נמנם בפגישה עם נפתלי בנט?

חברת הכנסת של הליכוד העלתה סרטון מהפגישה בין השניים, אשר במהלכו ביידן לא מביט ישירות בבנט. הסרטון סומן בתור תוכן שעבר מניפולציה, דיסטל תקפה:"לא נגעתי, לא ערכתי, אפילו לא אמרתי שביידן ישן"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 30/08/21 20:41 כב באלול התשפא

האם נשיא ארצות הברית נמנם בפגישה עם נפתלי בנט?
בנט וביידן, צילום: אבי אוחיון / לע"מ

ביום שישי האחרון נפגשו לראשונה ראש הממשלה נפתלי בנט ונשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, לאחר דחיות רבות שנגרמו עקב פיגועי הטרור של דאע"ש באפגניסטן, ואשר גבו את חייהם של חיילים אמריקאים. 

חברת הכנסת מטעם הליכוד, גלית דיסטל אטבריאן, שיתפה סרטון של הפגישה בין השניים בחשבון הטוויטר שלה וכתבה: "משום מה התקשורת הישראלית נרדמה בעצמה ולא שמה לב לקטע ההיסטורי הזה". מהסרטון ניתן להסיק כי ביידן מנמנם בזמן דבריו של בנט. "חשבתי שבכל זאת כדאי שתכירו". 

ברשת החברתית סימנו את הציוץ, כפי שנעשה לנשיא לשעבר דונלד טראמפ, תחת הקטוגריה- תוכן שעבר מניפולציה. בטוויטר מסבירים כי לאחר בדיקה התגלה כי הסרטון נערך. בסוכנות הידיעות רויטרס ועיתונאים נוספים בדקו את הסרטון ומצאו כי הסרטון נחתך ומטעה. "על פי הבדיקה, הסרט המקורי מראה את ביידן מדבר ומגיב לבנט רק שניות לאחר מכן". 

אולם דיסטל אטבריאן לא נותרה חייבת, ומיהרה להסביר את התרחשות הדברים בסדרת ציוצים.

"העליתי סרטון שנלקח מחשבון היוטיוב הרשמי של הבית הלבן. As is. כשהעליתי את הסרטון לא כתבתי שביידן נרדם. לא כתבתי כלום למעט המלצה לצפייה בקטע המצורף. יותר מ-5.8 מיליון צופים מרחבי העולם הפכו את הסרטון הזה לוויראלי גם בלי להבין עברית". 

"וגם אם היו מבינים עברית הם לא היו קוראים שביידן נרדם, כי לא כתבתי שהוא נרדם. כעת נשאלת השאלה מדוע מיליוני גולשים הטיסו את הסרטון ברחבי הרשת? הם שני אנשים שיושבים ומשוחחים זו סנסציית אינטרנט או שמא הם ראו שם משהו אחר? אין לי מושג האם ביידן ישן, משועמם או מנומנם". 

דיסטל מסבירה, "אני יודעת דבר אחד - שפת הגוף שלו לא מכבדת את האדם שיושב מולו, ובמקרה מדובר בראש ממשלת ישראל. אף אזרח לא רוצה שמנהיג המדינה שלו יזכה ליחס כזה. טוויטר, שהוסיפו אזהרה לסרטון, מוזמנים להעביר אותה לבית הלבן". 

"לסיכום: לא נגעתי, לא ערכתי, אפילו לא אמרתי שביידן ישן. לקחתי את הסרטון הזה והוא הפך לוויראלי ברחבי העולם. עכשיו תשאלו את עצמכם מה ריתק כמעט שישה מיליון בני אדם?"