הרמטכ"ל כוכבי: "הפרות סדר וטרור יובילו לתגובה חריפה או למבצע"

בטקס קבלת ספינת אח"י ניצחון לחיל הים, הרמטכ"ל התייחס למותו של לוחם מג"ב בראל שמואלי על גבול הרצועה ואמר: "אנו עומדים פעם אחר פעם מול ניסיונות חמאס לפגוע בביטחון אזרחי ישראל". באשר לתוספת התקציבית טען: "כל מי שמבקש לצמצם את התגמול שמשרתי הקבע ראויים לו, פוגע בצבא"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/08/21 21:19 כב באלול התשפא

הרמטכ"ל כוכבי: "הפרות סדר וטרור יובילו לתגובה חריפה או למבצע"
צילום: Tomer Neuberg/Flash90

רב אלוף אביב כוכבי נאם הערב (ב') בטקס קבלת הספינה אח"י ניצחון לחיל הים. בפתח דבריו התייחס הרמטכ"ל לספינה ואמר: "ייעודו המרכזי של צה"ל הוא לנצח במלחמה ועלינו לעשות זאת בתוצאה המובהקת ביותר, בזמן הקצר ביותר ובמחיר הנמוך ביותר; זהו היעד שהצבנו לעצמנו כאשר פיתחנו את תפיסת ההפעלה לניצחון". 

צילום: צילום מסך, דובר צה"ל

"אח"י ניצחון המצטרפת היום לזרוע הים מביאה לידי ביטוי בדיוק את התפיסה הזו – היא מהווה קפיצת מדרגה במערכות הגילוי שלה המשפרות את כושר חשיפת אויב בים וביבשה, במערכות הנשק החדשניות שלה שהופכות את זרוע הים ואת צה"ל לקטלניים יותר, ובמערכות הגנה המשמשות הלכה למעשה את תפיסת ההגנה הרב ממדית החדשה, כל זאת כדי להבטיח הכרעה מהירה של האויב". 

"עם שרוצה ביטחון צריך צבא מעולה" 

הרמטכ"ל אף התייחס לתוספת התקציבית שאושרה לאחרונה לפנסיות של המשרתים בקבע, ואמר,"עוצמתה האמיתית של זרוע הים אינה טמונה רק בספינות, משוכללות ככל שיהיו – היא טמונה קודם כל במשרתים, וכך בצה"ל כולו".

"משרתי הקבע, בשטח ובמטה, הם רקמה שלמה אחת, אשר איננה יכולה לתפקד אלא בסיוע הדדי. כל המשרתים, כולם בלי יוצא מן הכלל משרתים בתנאים תובעניים, וחריגים ביחס לכל אוכלוסייה אחרת, והם ראויים להוקרה ותגמול. ראויים – בדין, בזכות ובצדק! אל מול אתגרי המציאות הביטחונית אנחנו חייבים להבטיח שהטובים ביותר יישארו בשורות צה"ל לאורך שנים".

החיילים בטקס

החיילים בטקסצילום: צילום מסך, דובר צה"ל

כוכבי התייחס לראש הממשלה הראשון דוד בן גוריון ואמר כי הוא זה שהבין לעומק את חיוניותו של צה"ל וקבע ש"יש ליצור תנאים כאלה שצעירים טובים ומוכשרים ירצו ללכת לצבא הקבע והדאגות האישיות, כולל דאגת השכלה ופרנסה, לא ימנעו מהם הליכה לצבא... לא צריך שיחיה ברווחה רבה, אבל צריך שיוכל להתפרנס בכבוד. המדינה חייבת לסדר את הדברים האלה, אם היא רוצה להבטיח שיהיה לה צבא מעולה". 

"עם שרוצה ביטחון צריך צבא מעולה. עם שרוצה צבא מעולה – צריך לגבות, להוקיר ולתגמל את משרתיו. לצד זאת, נדרשים אמון הציבור בצה"ל ולא פחות מכך, אמון המשרתים – בצה"ל. ללא כל אלו נגלה כי את מקומם של המצוינים והטובים באנשינו יתפסו אנשי פחות איכותיים ואפילו כאלו שאינם מתאימים". יחד עם זאת, הרמטכ"ל סייג את דבריו והוסיף, "אנו ערים וקשובים לצרכי המדינה ופתוחים לביקורת בתנאי שתתבסס על עובדות מדויקות וטיעונים עניינים, ללא שימוש בשפה רעילה ולא מכובדת, בוודאי לא כלפי מגני המדינה ושומריה". 

באשר למצב הביטחוני, אמר הרמטכ"ל כי המציאות שצה"ל מתמודד איתה היא חסרת תקדים. "שש זירות פעילות ללא הפסקה וששה מדדים. בצפון אנו מתמודדים מול צבא הטרור חיזבאללה ומול ניסיונות ההתבססות האיראנית בלבנון, באיו"ש אנו פועלים לילות כימים למיגור הטרור ולשמירה על השקט היחסי".

"כבר עם סיום מבצע "שומר החומות" החל צה"ל להיערך למערכה נוספת" 

כוכבי אף התייחס למותו של לוחם מג"ב בראל שמואלי ז"ל אשר נפצע מירי מחבלים במהלך מהומות על גדר המערכת בגבול רצועת עזה. "בגזרת הדרום אנו עומדים פעם אחר פעם מול ניסיונות חמאס לפגוע בביטחון אזרחי ישראל, ועדים לאחרונה לחיכוך הגובר, בו איבדנו את לוחם מג"ב, סמל ראשון בראל חדריה שמואלי זיכרונו לברכה. אנו מביעים צר עמוק, מזדהים עם כאב המשפחה ומחזקים אותה".

לאחר שאתמול הגיעו יחידות התיזוז הלילי בעזה לגדר הגבול לצורך הפרות סדר, וצה"ל הגיב בירי גז מרחפנים ובאמצעות לוחמים הפזורים לאורך הגדר, אמר הרמטכ"ל כי כוחות צה"ל ימשיכו לעמוד על המשמר. 

"ידעו תושבי רצועת עזה שמציאות חייהם יכולה להיות שונה לחלוטין, ואיכות חייהם יכולה להשתפר באופן ניכר, אך היא לא תהיה כזו כל עוד ימשכו פעולות הטרור מכל סוג. שקט וביטחון יאפשרו שיפור בתנאים האזרחיים, אבל הפרות סדר וטרור – יובילו לתגובה חריפה או למבצע. כבר עם סיום מבצע "שומר החומות" החל צה"ל להערך למערכה נוספת – שיפרנו ואנחנו ממשיכים לשפר את כושר התקיפה שלנו ברצועה ואת תוכניותנו המבצעיות – אם השקט בדרום לא ישמר לא נהסס לצאת למערכה נוספת, ואם נידרש לה אני יודע שזרוע הים ערוכה ומוכנה לקחת בה חלק מרכזי, כפי שלקחה בהצלחה יתרה במבצע "שומר החומות".