לאחר החמרה במצבו: מת מפצעיו לוחם מג"ב בראל שמואלי

לאחר שנאבקו על חייו בבית החולים, נאלצו הרופאים לקבוע את מותו של הצלף, אשר נפגע במהלך התפרעויות של פלשתינים על גדר המערכת בגבול רצועת עזה. בנט ספד: "הוא נאבק על חייו עד הרגע האחרון, כאשר עם ישראל כולו נשא עבורו תפילות". הלוויה תיערך היום בלילה

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 30/08/21 15:21 כב באלול התשפא

לאחר החמרה במצבו: מת מפצעיו לוחם מג"ב בראל שמואלי
בראל שמואלי, צילום: דובר צה"ל Abed Rahim Khatib/Flash90

שבוע וחצי לאחר פציעתו האנושה של לוחם מג"ב בראל חדריה שמואלי מירי אקדח על גדר המערכת שבגבול רצועת עזה, ולאחר שאתמול דווח על החמרה במצבו, נקבע היום (ב') מותו בבית החולים סורוקה בבאר שבע. בן 21 במותו. הותיר אחריו זוג הורים, שתי אחיות ואח. הלוויתו תיערך הלילה בשעה תשע וחצי בקרית שאול בתל אביב. המשטרה נערכת בכוחות מתוגברים להגעת הציבור שיבוא לחלוק ללוחם כבוד אחרון. על פי בקשת המשפחה, הלוויה תיערך ללא אמצעי התקשורת. 

"בצער רב אנו מודיעים על פטירתו של לוחם מג״ב בראל חדריה שמואלי שפונה לבית החולים לפני כשבוע, לאחר שנורה בראשו בגבול רצועת עזה", נמסר מבית החולים, |הצוות הרפואי נלחם על חייו והוא עבר מספר ניתוחים  במהלך האשפוז. חרף המאמצים הרבים ובשל הפציעה הקשה, נאלץ הצוות הרפואי לקבוע את מות ואנו משתתפים בצערה הכבד של המשפחה". 

"משמר הגבול מרכין את ראשו לזכרו של הלוחם סמ"ר בראל חדריה שמואלי ז"ל שנפל בעת לחימה בפעילות מבצעית בצפון רצועת עזה" נמסר בהודעת המשטרה, "בראל ז"ל התגייס למשמר הגבול וביצע את הכשרת הלוחמים במחזור מרץ 2019, לאחר הכשרת הלוחמים יצא לקורס מסתערבים במג"ב ולאחר מכן שובץ ביחידת המסתערבים (ימ"ס) של מג"ב דרום. במהלך שירותו ביחידה ביצע בראל ז"ל קורס צלפים ושימש כצלף בימ"ס. הלוחם היה שותף בעשרות פעילויות לסיכול טרור ולחימה בפשיעה החמורה בגזרה הדרומית". 

צילום: ללא

במשטרה פירטו על האירוע שבו נהרג ואמרו, "ביום שבת בתאריך 21.08.21 בפעילות של הלוחם בראל ז"ל בגדר בצפון רצועת עזה נתקל הכוח בירי משטח הרצועה ובראל ז"ל נפצע באורח אנוש. בראל ז"ל פונה למרכז הרפואי סורוקה. לאחר כשבוע ימים שנלחם בגבורה על חייו תוך ניסיונות של הצוות הרפואי של סורוקה להצלת חייו, נקבע מותו". 

ראש הממשלה נפתלי בנט ספד לחלל צה"ל ואמר: "אין מילים מספקות כדי לנחם את המשפחה באבלה הכבד". 

גם ראש האופוזיציה וראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו התבטא באשר למותו ואמר: "בראל נלחם יחד עם חבריו בנחישות ובגבורה בטרור מרצועת עזה. לעולם לא נשכח את גבורתו. יהי זכרו ברוך ונצור בליבנו תמיד". 

שר הביטחון בני גנץ אמר: "בראל חדריה שמואלי, מטובי בניה של המדינה, נפל בהגנה על המולדת ותושבי הדרום. רק לפני מספר ימים נכנסתי לחדרו והתפללתי בליבי שיתאושש, אך הבשורה הקשה הגיעה ואיתה כאב גדול. בשם מערכת הביטחון, אני שולח תנחומים מעומק ליבי להוריו ולבני משפחתו. שלא תדעו עוד צער".

בכירים בפיקוד דרום אמרו על התקרית הקשה כי: "בתכנון ההנדסי של החרך, כלל המפקדים בשטח לא הבינו את פוטנציאל הסיכון שלו. לא רק מירי בטווח אפס, אלא גם ממטען חבלה, ירי צליפה והשלכת רימון רסס. הטעות הגדולה ביותר הייתה הסתמכות על כך שחמאס הבטיח למצרים לרסן את ההפגנות באמצעות כוחות ביטחון שייפרסו בשטח. חמאס הציב כוחות אבל נתן לאירועי האלימות והטרור להתפתח. צה"ל מלכתחילה היה צריך להיות יותר אגרסיבי".

אביו של החייל שנפצע האשים את צה"ל במחדל "בטח שהייתה פאשלה שם, הרי איך הם הגיעו לגדר?, ממתי אסור לירות בהם? הם באו להרוג אותו, זו פאדיחה גדולה של הצבא. צריכים לפזר הפגנה כמו שצריך. למה הבן שלי צריך להגיע לבית חולים בגלל הפגנה?".

האב המשיך בדמעות: "הוא לא היה צריך להיות שם, הוא משתחרר בעוד חודשיים וזו לא הפלוגה שלו. למה לא הסיגו אותם לאחור? איך גורמי ביטחון נותנים לאנשים להתקרב? למה מפחדים לירות על מחבל? ממה לפחד? באים להרוג אותך - תירה. ככה תמיד היו הוראות הפתיחה באש כשהוא היה שם".