סופי: שנת הלימודים תפתח ב-1 לספטמבר

ראש הממשלה קבע כי מערכת החינוך תפתח כסדרה. כך היא תיראה: בדיקות מהירות תכופות, עובדים לא מחוסנים ידרשו להציג בדיקה שלישית כמה פעמים בשבוע, ועד סוף ספטמבר תלמיד יחשב מחוסן גם אם עבר זריקה אחת בלבד

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 30/08/21 19:26 כב באלול התשפא

סופי: שנת הלימודים תפתח ב-1 לספטמבר
צילום: Chen Leopold/FLASH90

שנת הלימודים הקרובה היא השנה השנייה בה יאלצו תלמידי ישראל ללמוד תחת מגבלות הקורונה, ולמרות התפרצות מחודשת של הנגיף בגל הרביעי, הלימודים יתקיימו כסדרם ויתחילו כמתוכנן ביום רביעי הקרוב, בראשון לחודש ספטמבר, כך קבע ראש הממשלה. 

הודעה זו מגיעה בעקבות הכרזתם של אנשי משרד הבריאות במהלך דיון בוועדת חוקה בכנסת, כי אם התחלואה תמשיך להיות משמעותית בימים הקרובים, תתקיים הערכה מחודשת לגבי פתיחת שנת הלימודים. "רוצים לפתוח את השנה כסדרה עם כל האמצעים שיבטיחו עד כמה שניתן מניעת הגעה של ילדים חולים". 

בדיון שערך היום (ב') ראש ההמשלה נפתלי בנט יחד עם שרת החינוך ד"ר יפעת שאשא ביטון, שר הבריאות ניצן הורוביץ, מנכ"ל משרד רה"מ, מנכ"ל משרד הבריאות פרופסור נחמן אש, מנכ"ל משרד החינוך, יו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עוזר שר הביטחון להתגוננות וגורמי מקצוע נוספים נקבעו כללי היסוד עבור מערכת החינוך בצל הקורונה. 

  •  יערך שימוש נרחב בבדיקות קורונה מהירות.
  •  מתווה "התו הירוק" יוחל על עובדי מערכת החינוך, במקביל להחלתו על סקטורים נוספים במשק. עובדים לא מחוסנים יחויבו בהצגת תוצאת בדיקת קורונה שלילית פעמיים בשבוע, שיבוצעו במתחמי הבדיקות המהירות הפרוסים ברחבי הארץ.
  • החל מיום רביעי, 01.09.2021,  כיתות ח-י"ב, שבהן היקף התלמידים שקיבלו את זריקת ההתחסנות הראשונה יהיה נמוך מ-70%, ילמדו באופן מקוון, בערים אדומות בלבד. עוד מצוין כי זריקה ראשונה זו כשלעצמה לא תעניק תעודת "תו ירוק" החלה בשאר המקומות והפעילויות.
  • יחד עם זאת, מחודש אוקטובר היקף ההתחסנות בכיתה יחשב על פי שתי זריקות חיסון, ולא אחת, כפי שיתקיים לכל אורך חודש ספטמבר. 
  • במהלך חודש ספטמבר, תלמידי הכיתות שילמדו באופן מקוון יעוּדדו להתחסן בבתי הספר כדי להעביר את הכיתה ללמידה פרונטלית.

מוקדם יותר היום אמר פרופסור אש אמר כי "התלמידים הפסידו הרבה ימי לימוד ויש חשיבות גדולה להחזיר את התלמידים לכיתות עבור התלמידים, ההורים והמורים. המערכת הזו צריכה לעבוד. זה מאפשר לנו לעשות בדיקות, חיסונים בבתי ספר, כל הפתיחה הזו של שנת לימודי בחינוך הכללי מאפשרת לנו לעשות את הפעולות האלה כחלק מהמאבק שלנו במחלה. אני רוצה להדגיש שחלק מהחינוך התחיל - החרדים לומדים מא' באלול ובחינוך הכללי השנה תפתח מחרתיים".

לדבריו, "התלמידים וההורים צריכים להקפיד על בדיקות מהירות - הכנסנו בדיקות מהירות, כל אחד מקבל ערכה מבית הספר, בדיקה בבית, צריך לעשות אותה מאוד ברצינות ועפ"י ההנחיות. אם יש תשובה חיובית, שני פסים על ערכה, לא לשלוח את הילד לביה"ס. לעשות בדיקת PCR כדי לוודא שהתשובה אכן חיובית, ואז אתה מאומת וצריך להיזהר". 

בתוך כך, מספר המתים מנגיף הקורונה בישראל חצה את ה-7,000. משרד הבריאות מעדכן הערב כי מניין הנפטרים עומד על 7,030 בני אדם. עוד עולה מהנתונים כי 736 חולים במצב קשה, בהם 163 מונשמים.