נחמן אש:"יש חשיבות גדולה להחזיר את התלמידים לכיתות"

שר הבריאות ומנכ"ל משרדו פרופסור נחמן אש עורכים תדריך לתקשורת ועונים לשאלות. באשר למערכת החינוך: "התלמידים וההורים צריכים להקפיד על בדיקות מהירות". פורום הגנים הפרטיים בדרישה לשרת הכלכלה: לחייב את התו הירוק על מסגרות הגיל הרך | צפו בשידור החי

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 30/08/21 18:42 כב באלול התשפא

נחמן אש:"יש חשיבות גדולה להחזיר את התלמידים לכיתות"
צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

שר הבריאות ניצן הורוביץ ומנכ"ל משרד הבריאות פרופסור נחמן אש עורכים היום (ב') תדריך לתקשורת ובו הם עונים לשאלות הגולשים באשר לנתוני התחלואה ולחיסון השלישי. כמו כן, השניים יתייחסו לסוגיית פתיחת שנת הלימודים. 

בפתח הדברים אמר שר הבריאות: "אנו עושים  מפגש שני בפייסבוק לייב, והכוונה שלנו בשיחה הזאת כאן הערב אתכם, היא לענות לשאלות של הציבור. כוונתנו היא להנגיש את המידע, לאפשר תשובה לכל שאלה מתוך מטרה להסביר את המטרות שעל פיהן אנו פועלים כמשרד הבריאות, בקשר לחיסונים, פתיחת שנת לימודים, הנחיות שונות ולכל מה שקשור בטיפול שלנו בקורונה".

"אנחנו עושים הכל כדי לצמצם את ההדבקה והתחלואה. יחד עם זה, אנחנו עושים מאמץ גדול כדי לאפשר שגרת חיים ככל האפשר, מגבלות שלא יפגעו יותר מדי ביכולתנו לעבוד, ללמוד, לצרוך תרבות וספורט. הדרך הטובה ביותר לעשות את זה - חיסונים, שאתמול פתחנו לכולם. הם נותנים לנו את האפשרות להתמודד עם גל התחלואה הנוכחי, להימנע מפעולות קשות, הגבלות".

באשר לפתיחת שנת הלימודים בעוד יומיים בלבד, טען: "אנחנו לוקחים חשש זה בחשבון, זה בהחלט משהו ששקלנו אותו והגענו למסקנה כאן במשרד ובקבינט שבסוף נקבל את ההחלטות שאנחנו רוצים לפתוח את שנת הלימודים כסדרה כי יש לזה חשיבות רבה מאוד".

פרופסור אש אמר כי "התלמידים הפסידו הרבה ימי לימוד ויש חשיבות גדולה להחזיר את התלמידים לכיתות עבור התלמידים, ההורים והמורים. המערכת הזו צריכה לעבוד. זה מאפשר לנו לעשות בדיקות, חיסונים בבתי ספר, כל הפתיחה הזו של שנת לימודי בחינוך הכללי מאפשרת לנו לעשות את הפעולות האלה כחלק מהמאבק שלנו במחלה. אני רוצה להדגיש שחלק מהחינוך התחיל - החרדים לומדים מא' באלול ובחינוך הכללי השנה תפתח מחרתיים".

לדבריו, "התלמידים וההורים צריכים להקפיד על בדיקות מהירות - הכנסנו בדיקות מהירות, כל אחד מקבל ערכה מבית הספר, בדיקה בבית, צריך לעשות אותה מאוד ברצינות ועפ"י ההנחיות. אם יש תשובה חיובית, שני פסים על ערכה, לא לשלוח את הילד לביה"ס. לעשות בדיקת PCR כדי לוודא שהתשובה אכן חיובית, ואז אתה מאומת וצריך להיזהר". 

היום בערב צפוי להתכנס קבינט הקורונה ולהכריע באשר לפתיחת שנת הלימודים, כמו גם לגבי החלת התו הירוק על המגזר הציבורי. 

  • הגנים הפרטיים דורשים תו ירוק 

מסתמן כי צוותי העובדים בגיל הרך יוכלו להיכנס למסגרות גם ללא תו ירוק וללא כל אכיפה. פורום הגנים הפרטיים בפנייה דחופה לשרת הכלכלה: יש להחיל את התו הירוק כתנאי לכניסת עובדי הגנים במסגרות הגיל הרך. "משרד החינוך פרסם הבוקר הנחיה על החלת תו ירוק או חובת בדיקה כתנאי לכניסת עובדי הוראה למוסדות החינוך הרשמיים. על אף שהתרענו בפניכם על היעדר מתווה לפתיחת שנת הלימודים למסגרות הגיל הרך, הנחיה דומה לא הועברה גם למסגרות הפרטיות. יומיים לפני פתיחת שנת הלימודים מסתמן כי צוותי העובדים בגיל הרך יוכלו להיכנס למסגרות גם ללא תו ירוק וללא כל אכיפה. מצב זה יפגע בבריאות הפעוטות וצוותי הגן, ירחיב את שרשרת ההדבקה ויוביל לכניסה חוזר ונשנית של ילדי הגן לבידודים, תוך השפעה ישירה על הוריהם ועל המשק. מסגרות הגיל הרך שוב מופקרות ללא מתווה מסודרת לשנת הלימודים וללא אחריות מיניסטריאלית. אנו דורשים לצאת עוד היום בהנחיה סדורה המאמצת את ההנחיות של משרד החינוך להחלת התו הירוק במסגרות הגיל הרך".

מנכ"ל התאחדות מעונות היום הפרטיים בישראל, יניב בר-אור:"מעונות היום הפרטיים בישראל מתנגדים בתוקף לאפליה ולהפרדה בין אנשי חינוך  עם תו ירוק וכאלה שאין להם. כבוד יסוד האדם וחירותו מדבר בעד עצמו ואין להחיל בשום אופן את התו הירוק על מעונות היום הפרטיים לגילאי לידה עד 3, בוודאי ובוודאי כאשר הפעוטות בעצמם ללא תו ירוק. לכן חזרנו וביקשנו מתווה הגיוני וראוי, שיישבו איתנו ויבינו את הצרכים של למעלה מחצי מיליון אזרחי המדינה, פעוטות שאנו מופקדים עליהם שליש משעות היממה. אין הגיון בהחלת תו ירוק על מסגרות אלו".