בישיבות ההסדר מודאגים: אפשרו לנו מערך בדיקות כמו בבתי הספר

שבועיים לאחר פתיחת שנת הלימודים בישיבות, מתריעים בעולם התורה הציוני על חוסר קיום מערך בדיקות לישיבות. "קוראים לגורמים במשרד הבריאות להתעשת במהירות. חבל לחכות לשרשראות הדבקה גדולות חלילה ולהתעורר שכבר יהיה מאוחר"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 23/08/21 18:35 טו באלול התשפא

בישיבות ההסדר מודאגים: אפשרו לנו מערך בדיקות כמו בבתי הספר
ישיבת ההסדר בשדרות בזמן הקורונה. אילוסטרציה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

זמן אלול נפתח בעולם הישיבות הציוני וכ-20,000 תלמידים החלו את השנה במוסדות השונים. בישיבות נעשה מאמץ גדול לשמירה על תקנות ואף נוקטים לחומרה בכמה וכמה סעיפים, תוך התייעצות שוטפת עם גורמי רפואה בכירים.

בעוד בבתי הספר היסודיים, בפנימיות ובמערכות אחרות מתקיימים או מוקמים בימים אלו מערכי בדיקה ממלכתיים, בישיבות אין מענה כזה, למרות המשמעות החמורה שעלולה להיות לכך.

כך לדוגמא, במצב בו תלמיד מפתח תסמינים נדרשת בדיקה מיידית שלו ושל הסובבים אותו על מנת לאתר חיוביים לקורונה ולבודד אותם באופן מיידי. במצב בו אין מענה כזה, או שהתלמידים יאלצו או לא להיבדק או לחילופין לקבוע תור בקופת החולים, מה שיכול לקחת יום או יומיים ויכלול לעיתים חשיפה לאנשים נוספים בדרך. 

במוסדות רבים נאלצו הנהלות הישיבות לרכוש על חשבונן ערכות בדיקה פרטיות. מדובר בדבר בעייתי מאוד, הן מצד יעילותן הפחותה והן מצד העלות הגבוהה הנופלת על כתפי הישיבות, שמקבלות כבר מספר חודשים פחות ממחצית מהסכום הרגיל של ההקצבה שלהן במשרד החינוך.

"אנחנו קוראים למשרד הבריאות ולגורמים האחראים על בריאות תלמידי הישיבות - אנא התעשתו במהירות, חבל לחכות לשרשראות הדבקה גדולות חלילה ורק אז להתעורר", אמר משה גוטמן, מנכ"ל איגוד הישיבות הגבוהות הציוניות, "אין שום סיבה שלא יהיה מערך בידוק ממלכתי מסודר שייתן מענה לישיבות, כפי שהיה בעבר וכפי שקיים כיום בבתי ספר ופנימיות. אנו עושים מאמצים גדולים להישמר מפני הנגיף, אך יקשה עלינו מאוד ללא קיום מערך הבדיקות".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן