החמרה במצבו של בראל שמואלי

מצבו של בראל אחיה שמואלי מוסיף להיות קשה ובבית החולים סורוקה מדווחים על התדרדרות נוספת במצבו | בכירים בצה"ל: "הטעות הגדולה ביותר הייתה הסתמכות על חמאס"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/08/21 17:26 כא באלול התשפא

החמרה במצבו של בראל שמואלי
בראל שמואלי, צילום: דובר צה"ל Abed Rahim Khatib/Flash90

בבית החולים סורוקה בבאר שבע מדווחים על החמרה במצבו של פצוע צה"ל בראל אחיה שמואלי. בני המשפחה בקשו ממבקרים שלא להגיע. התפילות מחוץ לבית החולים ממשיכות להתקיים כל ערב, בני המשפחה מבקשים להרבות בתפילות.

בכירים בפיקוד דרום אמרו על התקרית הקשה כי: "בתכנון ההנדסי של החרך, כלל המפקדים בשטח לא הבינו את פוטנציאל הסיכון שלו. לא רק מירי בטווח אפס, אלא גם ממטען חבלה, ירי צליפה והשלכת רימון רסס. הטעות הגדולה ביותר הייתה הסתמכות על כך שחמאס הבטיח למצרים לרסן את ההפגנות באמצעות כוחות ביטחון שייפרסו בשטח. חמאס הציב כוחות אבל נתן לאירועי האלימות והטרור להתפתח. צה"ל מלכתחילה היה צריך להיות יותר אגרסיבי".

כזכור, פציעתו של בראל גרמה למבוכה רבה לראש הממשלה נפתלי בנט, בשיחה בין יוסי שמואלי לראש הממשלה תקף האב יוסי את בנט ומדיניות צה"ל מול חמאס. "כן לירות, לא לירות, לירות ככה, לקבל פקודה ממשמר הגבול. אתם לא יודעים לקבל החלטות? אתה מפחד? תתעורר. ממי אתה מפחד? מעבאס. תתעורר. אתה פחדן, אתה וכל הממשלה שלך פחדנים, תעשו משהו. תעיפו אותם מהשטח לקילומטר לא להתקדם, מה זה? איפה אתם חיים? אין לכם ילדים? יש לי ילד אחד. מה יש לך לענות לי אדוני".

https://twitter.com/igal_malka/status/1431741540888727557?s=20

בנט ענה ואמר: "אני רוצה לדעת כרגע איפה יוסי מאושפז". האב תיקן את בנט "בראל, תבוא, נראה אותך. אנחנו לא אנשי פוגרומים כמו שעושים על החיילים שלנו. תבוא תהיה גבר".