פגישת גנץ-אבו מאזן | עמית סגל: "יש התרפסות גדולה מזו?"

הפרשן הבכיר של חברת החדשות לא אוהב את הפגישה שערך שר הביטחון עם יו"ר הרשות הפלשתינית ומציין מספר סיבות למה מדובר בהתרפסות: "לפגוש את האיש שמבקש להפוך אותך לקרימינל בינלאומי, ולרוץ לספר לחבר׳ה כאילו הבאת שלום"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 30/08/21 13:39 כב באלול התשפא

פגישת גנץ-אבו מאזן | עמית סגל: "יש התרפסות גדולה מזו?"
עמית סגל, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

אמש נפגש שר הביטחון בני גנץ עם יו"ר הרשות הפלשתינית אבו מאזן, לשיחה בארבע עיניים. השניים דנו בנושאים ביטחוניים-מדיניים, אזרחיים וכלכליים. גנץ אמר לעבאס כי "ישראל נכונה לשורת צעדים שיחזקו את כלכלת הרשות הפלשתינית". הפרשן הבכיר של חברת החדשות, עמית סגל, יצא נגד הפגישה שקיים גנץ וטען שמדובר בהתרפסות.

"שר הביטחון בני גנץ ניצח במירוץ הסמוי בקרב שרי הממשלה החדשה: מי יזכה לפגוש את אבו מאזן", פתח סגל את דבריו בחשבון הטוויטר. "מילא שמדובר במנהיג חסר לגיטימציה, וכמעט מצורע בינלאומית אחרי שממשלו רצח, ממש כך, מתנגד משטר אך לאחרונה".

סגל הזכיר את ההליך המצפה לישראל בבית המשפט הבינלאומי בהאג: "בהוראת אבו מאזן עצמו הותנע ההליך בהאג שמטרתו להפוך את בני גנץ ושאר בכירי מערכת הביטחון לפושעי מלחמה. לפגוש את האיש שמבקש להפוך אותך לקרימינל בינלאומי, ולרוץ לספר לחבר׳ה כאילו הבאת שלום - יש התרפסות גדולה מזו?", תהה. 

מאוחר יותר הבוקר יצאה הבהרה מצד גורם בסביבת ראש הממשלה נפתלי בנט, שאמר: "פגישת גנץ-אבו מאזן אושרה מראש על ידי ראש הממשלה. מדובר בפגישה שעניינה סוגיות שוטפות של מערכת הביטחון מול הרשות הפלשתינית. אין שום תהליך מדיני מול הפלשתינים וגם לא יהיה".

מי שחשב שהפגישה היא מהלך חיובי וכי הודעת ההבהרה של הגורם בסביבת בנט שגויה, היה חבר הכנסת מוסי רז: "ההודעה של אותו גורם בסביבת רה"מ היא הודעה מקוממת ומיותרת. משא ומתן מדיני הוא הכרחי ומהווה אינטרס ישראלי, הניסיון לברוח ממנו הוא ניסיון מסוכן".