עמית סגל מדבר על הטראומה מהישיבה, החיים האישיים והממשלה: "בנט פוליטיקאי על"

בריאיון חושפני במיוחד הפרשן הפוליטי הסרוג מדבר על הכל | ההשתקה בתקשורת הישראלית, החיים עם אישה לא דתיה ולמה הוא כבר לא חבר של שמעון ריקלין

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/08/21 10:49 יט באלול התשפא

עמית סגל מדבר על הטראומה מהישיבה, החיים האישיים והממשלה: "בנט פוליטיקאי על"
עמית סגל, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

אי אפשר להתעלם מעמית סגל. הפרשן הפוליטי הסרוג נחשב לאחד העיתונאים הכי מוכרים במדינה. בצעד חריג סגל החליף צד ובמקום לראיין העניק ראיון חושפני ומיוחד. "הייתי מעדיף שתהיה פה ממשלת ימין על מלא".

בפתח הריאיון המיוחד שהעניק סגל ל'ידיעות אחרונות' דיבר על החיים בצל אביו חגי סגל, ששמו עולה מול סגל שוב ושוב בשל השתתפותו במחתרת היהודית. "הדבר היחיד שכואב לי, זה שאני יודע שהוא סובל רק בגללי. במשך שנים שכחו לו מזה, רק מהרגע שבו התפרסמתי נזכרים להזכיר לו שהוא מחבל, כדי לפגוע בי דרכו".

עמית שבחודשים האחרונים סבל פעמיים מחיקויים לא מחמיאים בארץ נהדרת ובכאן 11 סיפר על התחושות: "פעם לא הייתי ככה, במשך שנים נחשבתי למאמי, עד שהתחלתי להגיד את דעתי". סגל הוסיף: "פוגע בי, מודה, זה כמו להגיד שבגלל שאני איש ימין, אסור לי לדבר. כמו להגיד לאישה, לא, את תהיי יפה ותשתקי. אם אני ימין, זה לא ייתכן שבחרתי בזה כי יש לי אידיאולוגיה מנומקת וסדורה".

סגל

סגל                                                                                                                        צילום: Hadas Parush/Flash90

על מעמדו בתקשורת אומר סגל: "ברוך השם, אין אף ראש מפלגה היום בישראל שלא עונה לי לשיחה. כשאתה מגיע לאוויר הדליל, מותר לך הרבה יותר. היום אני יכול להגיד מה שאני רוצה על בנט ולפיד, אמנם עד גבול מסוים, אבל הגבול מאוד גבוה, והם ימשיכו להיות איתי בקשר ולהעביר לי סיפורים".

על איש התקשורת שמעון ריקלין והפיצוץ בניהם הוא מספר: "הייתי ביחסים מעולים עם שמעון ריקלין, היינו חברים מאוד טובים, אבל זה נעלם, הרגשתי באיזשהו שלב שאני כבר לא מדבר עם בן אדם, אני מדבר עם חשבון טוויטר. שאין לו בעיה לדרוס מישהו אם זה בשביל ציוץ טוב. הוא העלה איזה ציוץ מעליב עליי בהשוואה לאבא שלי, אני כבר לא זוכר מה, אמרתי לו, 'זכותך לחשוב ככה, אבל מה אכפת לך למחוק?' והוא ניפנף אותי".

עמית נשוי לרעות ולהם שני ילדים, רעות לא דתייה ועל הזוגיות המשותפת הוא מספר: "היא לא נוסעת בשבת ושומרת על כשרות בשבילי. אני מניח שזה קורבן בשבילה". על המתח מול ההורים כי התחתן עם אישה לא דתייה אומר סגל: "עמוק בפנים הם מבינים שזה טוב שהתחתנתי עם אישה חילונית. כי אני משוכנע שאם הייתי מתחתן עם מישהי דתייה זה היה הופך אותי לכופר. יש לי כזאת פוסטטראומה מהדתיות, ברמה שלא נגעתי בדף של גמרא 15 שנה, הסתובבתי בלונדון בלי כיפה. אני עד היום לא מסוגל להיכנס לבית כנסת שבו המשפחה שלי מתפללת, זה כאילו חונק אותי, לא רוצה. הכפייה מעוררת בי כזו רתיעה".


(עמית סגל כילד).

בכיתה ט' סגל נשלח לישיבת נתיב מאיר  ממנה הוא יצא בטראומה. "כשאני נזכר בישיבה, אני רואה אותה בשחור־לבן, עד כדי כך זה היה מקום עצוב בשבילי. אני זוכר את הרגע הראשון שהגעתי. אבא שלי הסיע אותי, אמא שלי לא באה. אולי לא ראתה מה יכול להיות כל כך קשה לי. כשהגענו לפנימייה אבא שלי אמר 'תראה כמה השישיסטים מרוצים פה', אבל לא רציתי להישאר שם אפילו שנייה".

סגל מספר על נתיב מאיר "המקום הזה היה התגשמות הרעיון של בית הספר כמטחנת בשר, כמו בקליפ של 'החומה'. אין לי מילים לתאר כמה אנחנו התלמידים היינו לא רלוונטיים. שנים אחרי זה, בכל מוצאי שבת, אני הייתי בדיכאון קליני, כי מוצאי שבת זה או שאתה בבית אבל כבר בדרך לחזור לפנימייה, או שאתה מסיים עוד שבוע בפנימייה ואתה בדרך לעוד שבוע כזה. לא הייתי בן אדם שם. רק עוד מספר. בדיעבד, אני חושב שהייתי שם בדיכאון. שישה נערים בחדר, אין פרטיות. חמש שעות לימודי גמרא ביום. אין אף אדם בעולם שיכול ללמוד חמש שעות רצוף גמרא.

כשהתבקש לדרג את הפוליטיקאים הישראלים אמר סגל: "נתניהו מקום ראשון. בנט הוא ראש ממשלה עם שישה מנדטים, זה הפך אותו מבחינתי לפוליטיקאי על. שני רק לנתניהו. אז נתניהו, בנט, לפיד, וסער".

לסיום תקף סגל את ממשלת בנט לפיד. "בואי נגיד את האמת, זו ממשלת שיתוק. מעבר לזה, זו ממשלה שמתגאה בזה שהיא משותקת. לא ראיתי דבר כזה. אני לא חושב שממשלה עם רע"מ ומרצ היא מושא חלומותיי. אני כן הייתי מעדיף שתהיה פה ממשלת ימין על מלא".