רגע לפני פתיחת שנת הלימודים: זינוק במספר החולים קשה | אחוז הבדיקות החיוביות 7.11

למרות הדיווחים על האטה קרובה בתחלואה הערב מסתמן כי מספר החולים קשה מזנק משמעותית | מחר יקיים בנט תדרוך חרון לפני פתיחת שנת הלימודים | אחד מכל 12 ישראלים שנבדקו חיובי לנגיף

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 29/08/21 21:10 כא באלול התשפא

רגע לפני פתיחת שנת הלימודים: זינוק במספר החולים קשה | אחוז הבדיקות החיוביות 7.11
מחלקת קורונה, צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90

בשבוע שעבר דווח כי דוח מיוחד מצביע על האטה בתחלואה, אבל ערב מסתמן כי ההאטה עוד רחוקה. לפי נתוני משרד הבריאות היום (א') חל זינוק משמעותי במספר החולים קשה. מנתוני משרד הבריאות עולה כי עוד לפני העדכון היומי האחרון היום נוספו 45 חולים קשה וכן 4,234 מאומתים. נתון מדאיג במיוחד הוא אחוז הבדיקות החיוביות שעומד על 7.11%.

בצל הנתונים המדאיגים פתיחת שנת הלימודים מעבר לפינה. ראש הממשלה נפתלי בנט נחת לפני זמן קצר בישראל והודיע כי יקיים מחר בשעה 13:00, דיון היערכות סופי לקראת פתיחת מערכת החינוך ביום ד’ הקרוב. בדיון ישתתפו שרת החינוך, שר הבריאות, ממונה הקורונה, מפקד פיקוד העורף, יו"ר מרכז השלטון המקומי, וגורמי מקצוע נוספים.

בנוסף, ועדת השרים להתמודדות עם נגיף הקורונה (קבינט הקורונה) תתכנס מחר (ב׳) בשעה 20:00. הקבינט יתכנס כדי לאשר את הרחבת מתווה "התו הירוק" כך שיחול גם על עובדי המגזר הציבורי, וכן את המתווה לקיום אירועי סליחות בכותל המערבי.

מוקדם יותר היום במאמץ מרוכז לבלימת הנגיף הודיעו במשרד הבריאות על מתן מנת החיסון השלישית לכל האוכלוסייה וכן על הקלות למתחסנים בחיסון השלישי, בין ההקלות: פטור מבידוד ופטור מבידוד לשווים מחו"ל. ישראלים רבים מיהרו לצאת ולהתחסן. בדוטברות כללית דווחו כי כ-3,000  איש מתחת לגיל 30 זמנו תור לקבלת מנת החיסון השלישית.


(הצעירים נוהרים למתחמי החיסון).

בין ראשוני המתחסנים: יובל קצולורו, בן 22 מנתניה מתחסן במנה שלישית במרפאת כללית - עיר ימים שמיהר להתחסן ושיתף: "ברגע ששמעתי שאפשר לקבל מנה שלישית הגעתי אני רוצה להגן על עצמי,  על המשפחה שלי ואני גם טס לחו״ל ולא אצטרך להיות בבידוד". מתחמי החיסונים בערים רבות התמלאו הערב בישראלים שמקווים להתחסן עוד הלילה בתקווה לקבל את הפטור מבידוד במהרה. 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן