אחרי סערת בנט: נחשפה השיחה של נתניהו עם אביו של בראל שמואלי | האזינו

אחרי ששיחתו של ראש הממשלה עוררה סערה בעקבות הבלבול בשמו של הלוחם הפצוע הערב נחשפה שיחתו של נתניהו עם יוסי שמואלי: "מתי תגיעו למסקנה שהחיילים שלנו הם לא ברווזים"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 24/08/21 20:15 טז באלול התשפא

אחרי סערת בנט: נחשפה השיחה של נתניהו עם אביו של בראל שמואלי | האזינו
נתניהו, צילום: Gideon Markowicz/ Flash90

ביום ראשון האחרון שוחחו בזה אחר זה ראש הממשלה נפתלי בנט ויו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו עם יוסי שמואלי, אביו של לוחם צה"ל שנפצע קשה בגבול הרצועה. השיחה עם בנט הביכה את ראש הממשלה כשהתפרסם כי בנט לא ידע מה שמו של החייל ולא ענה לשאלות הקשות של האב. הערב (ג') נחשפת השיחה של נתניהו, שנראתה אחרת.


(קרדיט: כאן חדשות).

בפתח השיחה בין נתניהו ליוסי שמואלי אמר נתניהו: "התקשרתי לשאול לשלומו של בראל, אני יודע שאלה רגעים מאוד קשים, ולכן אני רוצה שתדע שאנחנו מחבקים אתכם. אני חושב שכל עם ישראל מחבק אתכם כרגע, ומחבק ואת בראל". 

בתגובה אמר יוסי שמואלי: "תודה, שהשם יברך אותך, אני יכול להגיד כמה מילים?" נתניהו לא התנגד ואמר: "בבקשה". יוסי שמואלי לא חסך ביקורת על נתניהו ואמר: "מתי תגיעו למסקנה במדינה הזו שהחיילים שלנו הם לא ברווזים? לא ליכוד, לא מערך".

שמואלי סיפר לנתניהו על השיחה הקשה עם בנט וסיפר: "ראש הממשלה צלצל אליי גם. אמרתי לו 'מה, אתה מפחד? אתה מפחד מהממשלה הזו? מה אתם מנוולים?' - זה מילה קצת גסה, התבטאתי, לא יכולתי לשלוט בעצמי - אמרתי לו, איך אתם עושים דברים כאלה, לא יודעים לקחת אחריות ממשלתית כולם יחד. זה בן יחיד יש לי. הוא פצוע אנוש, אחרי שני ניתוחים שעבר היום".

סמ"ר בראל חדריה שמואלי

סמ"ר בראל חדריה שמואלי                                                                                                                צילום: דובר צה"ל

האב הוסיף לתקוף את הבכירים: "תפסיקו, תעשו יד אחת, תפסיקו לקדם את האנשים קדימה, מה זה ליד הגדר? אי אפשר להגיד להם אחורה ליד הגדר? מה זה זה? אין החלטה ברורה? תעשו יד אחת. בבקשה מכם תעשו יד אחת כולכם. לא ימין לא שמאל, תפסיקו לחפש את הכיסאות שלכם".

לסיום אמר נתניהו ליוסי שמואלי: "יוסי אני מאחל לך ומתפלל בשבילך ובשביל רעייתך ובשביל בראל ויש לך את כל האהבה שלנו, שאלוהים ישמור".

מוקדם יותר היום הגיע אלוף פיקוד דרום אליעזר טולדנו לבקר את משפחת החייל בראל שמואלי עדיין מאושפז במצב קשה ונאבק על חייו בבית החולים סורוקה, ביקור שהיה טעון במיוחד. גם חברות הכנסת מיכל וולדיגר וח"כ אמילי מואטי הגיעו לביקור משותף.

יוסי וניצה, הוריו של בראל פגשו את האלוף. במהלך המפגש הטעון דרשו הוריו של הפצוע מהאלוף להתפטר בעקבות המחדל שהביא לפציעה הקשה של בנם. טולדנו אמר לבני המשפחה כי הוא לוקח אחריות על האירוע בו נפצע בנם ממחבל שירה לעברו מטווח אפס. הוריו של בראל אמרו לאלוף כי הם מבקשים להיפגש גם עם ראש הממשלה נפתלי בנט.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן