פיקוד העורף: היום לא יתקיימו בדיקות סרולוגיות

מהזרוע המבצעת של צה"ל נמסר הבוקר כי כל הבדיקות הסרולוגיות שתוכננו להיערך היום בוטלו. הבדיקות יתחדשו מחר, "ברשויות שנמצא בהן שיעור נדגמים עם נוגדנים לנגיף הקורונה גבוה מ-12%"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 25/08/21 08:40 יז באלול התשפא

פיקוד העורף: היום לא יתקיימו בדיקות סרולוגיות
צילום: Michael Giladi/Flash90

לאחר ההודעה על צמצום הבדיקות, פיקוד העורף הודיע היום (ד') כי הבדיקות הסרולוגיות אשר נועדו לאתר נוגדנים לקורונה ולפטור ילדים מבידודים עתידיים לא יתקיימו היום ויתחדשו רק מחר. 

"לאור הנתונים שנאספו עד כה במסגרת מבצע הבדיקות הסרולוגיות ללא עלות לילדים בגיל 12-3, פיקוד העורף ומשרדי הבריאות והחינוך החליטו לרכז את המאמץ ברשויות שבהן התגלה המספר המשמעותי ביותר של נדגמים עם נוגדנים לנגיף הקורונה. לאור השינוי במתווה, ביום רביעי, 25.8.2021, לא יתקיימו בדיקות סרולוגיות לילדים. מבצע הבדיקות יתחדש ביום חמישי, 26.8.2021", נכתב באתר הרשמי. 

יחד עם זאת, סייגו כי הבדיקות מחר יערכו רק "ברשויות שנמצא בהן שיעור נדגמים עם נוגדנים לנגיף הקורונה גבוה מ-12%. בנוסף, מבצע הבדיקות יתקיים גם ברשויות שטרם נדגמו או שהמבצע החל בהן ביום שלישי, 24.8.2021. המבצע יימשך עד ל-31.8.2021.

כחלק מהמתווה לפתיחת שנת הלימודים בכל מחיר התחייבו במשרד החינוך כי כל התלמידים יעברו בדיקה סרולוגית בכדי לשלול בידוד במקרה הצורך. אתמול, (ד'), הודיעו כי המבצע יצטמצם באופן משמעותי, זאת על רקע הביקורת הרבה שהופנתה למשרד החינוך בעקבות המבצע שגורם לתורי ענק ומקנה פטור בידוד לאחוז נמוך של תלמידים. 

מנכ"ל משרד החינוך, יגאל סלוביק, הודיע בעבר כי המשרד ימשיך את המבצע רק בישובים שסבלו מתחלואה גבוהה במהלך השנה וחצי האחרונות בהודעה שפורסמה מטעמו נכתב: "אנחנו מברכים את ציבור ההורים בישראל שנענה לקריאה שלנו לבוא ולבצע את הבדיקות לילדים. כל ילד שקיבל תו ירוק בזכותן הוא עולם ומלואו. הבדיקות הסרולוגיות חשובות ובעלות תרומה גדולה לחיי השגרה של ילדנו. עם זאת, אנחנו דואגים לערוך הערכות מצב שוטפות ורואים שיש צורך בהתאמת הבדיקות לצרכים העולים מהשטח. יחד עם פיקוד העורף והשלטון המקומי נצמצם את הבדיקות לישובים בהם היה יותר מ-10% תחלואה".