מבצע הדגל נכשל | החל מהבוקר: הבדיקות הסרולוגיות יצומצמו משמעותית

מבצע הבדיקות הסרולוגיות שהיה הדגל של משרד החינוך לקראת החזרה ללימודים לא עמד בציפיות וזכה לביקורת רבה |מהבוקר יצומצם לערים בהם אחוז התחלואה היה גבוה

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 24/08/21 21:16 טז באלול התשפא

מבצע הדגל נכשל | החל מהבוקר: הבדיקות הסרולוגיות יצומצמו משמעותית
תור במתחם בדיקות סרולוגיות בקצרין, צילום: Michael Giladi/Flash90

כחלק מהמתווה לפתיחת שנת הלימודים בכל מחיר התחייבו במשרד החינוך כי כל התלמידים יעברו בדיקה סרולוגית בכדי לשלול בידוד במקרה הצורך. אבל המבצע לא מתבצע כנדרש למרות התגייסותו של פיקוד העורף ויצומצם משמעותית.

אתמול הודיע מנכ"ל משרד החינוך, יגאל סלוביק, כי המשרד ימשיך את המבצע רק בישובים שסבלו מתחלואה גבוהה במהלך השנה וחצי האחרונות בהודעה שפורסמה היום כתב סלוביק: "אנחנו מברכים את ציבור ההורים בישראל שנענה לקריאה שלנו לבוא ולבצע את הבדיקות לילדים. כל ילד שקיבל תו ירוק בזכותן הוא עולם ומלואו. הבדיקות הסרולוגיות חשובות ובעלות תרומה גדולה לחיי השגרה של ילדנו. עם זאת, אנחנו דואגים לערוך הערכות מצב שוטפות ורואים שיש צורך בהתאמת הבדיקות לצרכים העולים מהשטח. יחד עם פיקוד העורף והשלטון המקומי נצמצם את הבדיקות לישובים בהם היה יותר מ-10% תחלואה".

לאחר שבמשרד החינוך הודיעו כי לא יעמדו בעומס, פיקוד העורף הפך לזרוע שמבצעת בפועל את המבצע המורכב, בפיקוד העורף מיהרו להתיישר עם הודעת משרד החינוך. באתר המידע על הבדיקות הסרולוגיות נכתב היום: "מבצע הבדיקות הסרולוגיות לילדים הותאם וימשיך בכ-90 רשויות ברחבי הארץ, ששיעור הנדגמים שנמצאו עם נוגדנים לנגיף הקורונה הוא יותר מ-12%. בנוסף אליהן, מבצע הבדיקות הסרולוגיות לילדים יתקיים גם ברשויות שטרם נדגמו או שהמבצע החל בהן היום. ההחלטה על מיקוד המבצע התקבלה לאור הנתונים שנאספו עד כה, במטרה לרכז את המאמץ ברשויות שבהן התגלה המספר המשמעותי ביותר של נדגמים עם נוגדנים".

הביטול מגיע ברקע ביקורת רבה שהופנתה למשרד החינוך בעקבות המבצע שגורם לתורי ענק ומקנה פטור בידוד לאחוז נמוך של תלמידים. ראש עיריית ירושלים משה ליאון התארח היום בוועידת החינוך הלאומית של מרכז השלטון המקומי ומפעל הפיס ואמר כי יש להפסיק באופן מיידי את הבדיקות הסרולוגיות.

"אני קורא לשר הבריאות, ראש הממשלה ושרת החינוך - תעצרו באופן מיידי את הבדיקות הסרולוגיות", אמר ליאון. "הבדיקות הארציות גורמות למדגרה של קורונה שמתאספת מאחורי המקומות שבהן נערכות הבדיקות. אני מטיל ספק ביעילותן. ההורים עוברים סבל רב. אפשר לעצור עכשיו ולעשות בצורה מסודרת בבתי הספר". 


(בדיקות סרולוגיות).