נפגעות עזרא שיינברג: הוא יוצא לחופשי - אבל אנחנו בסכנה

3 שנים אחרי שהחל לרצות את מאסרו, עבריין המין עזרא שיינברג, שכיהן כראש ישיבת אורות האר"י בצפת, צפוי להשתחרר מחר, במידה וועדת השחרורים תאשר זאת. הנשים שנפגעו ממנו זועמות: השטיח האדום שעשוי מדם הנפגעות פרוס - נותר לו רק לדרוך עליו כמו שהוא דרך עלינו עד עכשיו"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 24/03/21 11:50 יא בניסן התשפא

נפגעות עזרא שיינברג: הוא יוצא לחופשי - אבל אנחנו בסכנה
הפגנה נגד הקלה בעונשו של עזרא שיינברג, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

5 וחצי שנים אחרי חשיפת מעשיו של עזרא שייינברג, ראש ישיבות אורות האר"י בצפת, ו-3 שנים אחרי שהחל לרצות את מאסרו בעקבות גזר הדין שהאשים אותו בעבירות של תקיפה מינית ב-8 נשים, לאחר שעבירות האונס נמחקו מכתב האישום במסגרת עסקת הטיעון. 

מחר (ה') צפוי עבריין המין שיינברג להתייצב בוועדת השחרורים, ואם הוועדה תאשר זאת, הוא צפוי להשתחרר, אחרי 3 שנים בלבד. הדבר עורר את זעמן של הנשים שנפגעו ממנו, שתקפו את ההחלטה המסתמנת של הוועדה.

"כן. זה הגיע. היום ממנו חששתי ב-6 שנים האחרונות", כתבו הנשים בעמוד הפייסבוק שלהן: "נפגעות עזרא שיינברג", והוסיפו, "מחר בשעה 09:00 בכלא מעשיהו יגש לוועדת השחרורים עבריין המין שהודה בעברות מין בנסיבות אינוס חמורות ביותר תוך כדי ניצול יחסי מרות עזרא שיינברג. אותו עבריין שבית המשפט העליון כבל (ככה כותבים) על עונשו הקל והמגוחך שהוא קיבל הולך להשתחרר מחר".

הנשים טוענות כי בפרקליטות טוענים שעבריין המין שיינברג עבר תהליך שיקומי כל כך טוב בכלא, שהם כלל לא חושבים לשים עליו צו פיקוח לאחר שחרורו. "אתם מבינים? עבריין מין שפגע בעשרות נשים, שמהתל במערכת המשפט כבר שנים יסתובב חופשי ללא פיקוח. עורכת הדין שלנו עושה כל שביכולתה למנוע זאת אך מערכת המשפט הישראלית לא יודעת מה יד ימין עושה ויד שמאל עושה".

"לוועדת השחרורים הוא אמר שהוא מבין שהוא טעה, שהוא מכיר ביחסי מרות וניצול סמכות שלו ומוכן לכל הסדר טיעון שבית המשפט יציג בפניו. אך בפועל, רק בדיון שלי ביום חמישי שעבר הוא העלה שוב את עניין הרומן וכמובן שמסרב בכל התיקים להסדר טיעון", אמרו הנשים והוסיפו כי, "לכבוד חג החרות עזרא שיינברג יוצא לחופשי אבל אתן, הבנות שלכן, האמהות שלכן, אחיות שלכן, הנשים שלכן בסכנה, עבריין מין מתוחכם ביותר הולך להסתובב כאן חופשי בלי שום מעקב. בלי אף אחד שיבדוק מה הוא עושה ועם מי הוא מתעסק".

"מי יגן עלינו?", תוהות הנשים, "מי ישמור עלינו מהמפלצת הזו שלא מפסיקה לפגוע בנו? למה בחג החירות הלב שלי רועד וחושש שאתקל בו ברחוב?? מוכן לפגיעה הבאה שתבוא? איך? איך הגיוני שהמדינה פשוט מפקירה אותי? איך וועדת השחרורים לא דנה בשיקום הנפגעות ולא רק בשיקום האסיר? אני כבר יודעת מה הולך לקרות לי. כבר רואה איך מהפחד שאפגוש אותו אראה אותו בכל מקום. איך כל אדם שטיפה מזכיר אותו יראה לי עכשיו עזרא".

"איך אפשר להשתקם כך?! חייב שהוא לפחות יישאר עוד שנה בכלא ויסיים את העונש העלוב שפסקו לו", הבהירו הנפגעות, "לא מגיעה לו דקה של חופש לפני. תחשבו על הטיימינג, יומיים אחרי בחירות, בערב פסח. מי יסקר את זה? מי יבוא למחות? מי יבוא להפגין? השטיח האדום שעשוי מדם הנפגעות ובני משפחותיהם פרוס. נותר לו רק לדרוך עליו כמו שהוא דרך עלינו עד עכשיו".