הרב שרלו בהתייחסות לשיינברג: "אין לשחרר את הפוגעים פגיעות מיניות קודם זמנם"

הרב יובל שרלו, מבכירי רבני צהר וראש מרכז האתיקה של הארגון, יוצא נגד האפשרות לשחרורו המוקדם של עזרא שיינברג, שיעמוד מחר לפני ועדת השחרורים: "טובת הנפגעות והנפגעים צריכה להיות קודמת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/03/21 18:15 יא בניסן התשפא

הרב שרלו בהתייחסות לשיינברג: "אין לשחרר את הפוגעים פגיעות מיניות קודם זמנם"
הרב שרלו, צילום: אריה כץ

הרב יובל שרלו, מבכירי רבני צהר וראש מרכז האתיקה בצהר התייחס לדיון הצפוי מחר (ה') בוועדת השחרורים בנוגע לקיצור עונשו של עזרא שיינברג - "הרב מהצפון" - שהורשע בתקיפת נשים ונשפט לשבע וחצי שנות מאסר ויצא נגד האפשרות שישוחרר מהכלא לפני תום תקופת המאסר שהוטלה עליו. 

נפגעות עזרא שיינברג: הוא יוצא לחופשי - אבל אנחנו בסכנה

"הרעיון היסודי של קיצור מאסר על התנהגות טובה בכלא הוא חלק ממערכת ניהול הענישה, ועידוד האסירים להתנהג בצורה טובה, ולראות שיש תקווה ושינוי אפשריים, כמו גם אופק לתיקון. אולם, ועדת השחרורים חייבת לשקול גם את מה שנמצא מחוץ לחומות הכלא", אמר הרב שרלו. 

"במקרה של עבריינים מיניים – מדובר בעולם שלם של נפגעות ונפגעים, ששחרור מוקדם סוטר על פניהם, משיב אותן ואותם לתהומות מהן התחילו לעלות, ומציף את כל מה שאירע מחדש", הוסיף הרב שרלו, "טובת הנפגעות והנפגעים צריכה להיות קודמת תמיד לטובת התוקף והמערכת, ובעיקר כאשר מדובר במצבים בהם החובה הבסיסית ביותר – הכרה, הודאה והתנצלות – לא קויימה. המסר חייב להיות חד ותקיף: הפוגעים פגיעות מיניות באחרים חייבים לשאת במלוא העונש שהוטל עליהם, ואין לשחרר אותם קודם זמנם".

מחר (ה') כאמור צפוי עבריין המין שיינברג להתייצב בוועדת השחרורים, ואם הוועדה תאשר זאת, הוא צפוי להשתחרר, אחרי שלוש שנים בלבד. הדבר עורר את זעמן של הנשים שנפגעו ממנו, ותקפו את ההחלטה המסתמנת של הוועדה.


(הדיווח על שיינברג, ארכיון)