משבר דיפלומטי בפולין הודיעו כי השגריר הפולני לא יחזור לתל אביב | מזכיר המדינה האמריקני תקף

המשבר הדיפלומטי בעקבות החלטת הפרלמנט הפולני נמשך, בוורשה הודיעו כי עד להודעה חדשה השגריר לא ישוב לישראל | אנתוני בלינקן יצא להגנת ישראל: "מאוכזב מאוד"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 17/08/21 08:26 ט באלול התשפא

בפולין הודיעו כי השגריר הפולני לא יחזור לתל אביב | מזכיר המדינה האמריקני תקף
הפרלמנט הפולני, צילום: Fotokon / Shutterstock.com

חוק אי השבת רכוש שעבר בפרלמנט הפולני הצית משבר מדיני שהחמיר עם החלטתו של נשיא פולין לאשר את החוק. בפולין הודיעו כי השגריר שהוחזר להתייעצות יישאר בוורשה עד להודעה חדשה ואיימו כי יבטלו את המסעות לפולין, בארצות הברית נעמדו לצד ישראל וגינו את ההחלטה הפולנית.

מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן הגיב הלילה בחשבון הטוויטר שלו לסערת החוק הפולני וקרא לעשיית צדק עם ניצולי השואה. מזכיר המדינה כתב: "מאוכזב מאוד מהחוק הפולני שיגביל את הפיצוי על רכוש שהוחרם בתקופה הקומוניזם. אנו קוראים להעביר חוק מקיף שיעניק מידה של צדק לקורבנות".

בפולין מאיימים כי ישביתו את המסעות לפולין כחלק מהתקררות ביחסים. בפולין טענו כי המסעות הפכו לכלי לשנאת פולנים, סגן שר החוץ הפולני אמר כי: "המסעות לא מתקיימים כראוי. לעתים מחלחלת לראשם של הצעירים שנאה לפולין". גם בישראל קוראים אזרחים לביטול המסעות של בני הנוער למחנות ההשמדה בפולין.

כחלק מהמשבר, לאחר אישור החוק, שר החוץ יאיר לפיד, קבע כי הממונה על השגרירות בוורשה יחזור להתייעצויות בישראל. כמו כן, שגרירה החדש של ישראל בוורשה יישאר בארץ, ומגד, משרד החוץ ימליץ לשגריר פולין בישראל להמשיך את חופשתו בארצו, בוורשה אישרו כי השגריר יישאר בפולין עד להודעה חדשה.


(לפיד על החוק הפולני).

"כדאי שינצל את הזמן העומד לרשותו, כדי להסביר לפולנים מה משמעות השואה בעיני אזרחי ישראל ועד כמה לא נסבול זלזול בזכר הנספים ובזיכרון השואה. זה לא ייעצר כאן. אנחנו מקיימים שיחות תיאום עם האמריקאים על דרכי תגובה בהמשך", אמר לפיד.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן