התפרצות הקורונה נחמן אש: "לא ידוע לנו על תופעות לוואי מיוחדות"

מנכ"ל משרד הבריאות התייחס להעברת התקציב וציין כי משרדו קיבל 5 מיליארד שקלים שישמשו בין היתר לתקני קורונה. ""החיסונים חשובים להמשך שגרת חיינו ולא פחות חשוב מכך לצורך פתיחת שנת הלימודים כסדרה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/08/21 17:17 כד באב התשפא

נחמן אש: "לא ידוע לנו על תופעות לוואי מיוחדות"
נחמן אש, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופסור נחמן אש, התייחס היום (ב') בהצהרתו לאישור התקציב, ואמר כי תקציב משרד הבריאות יגדל ב-5 מיליארד שקלים. בין הנושאים שקיבלו מענה בתקציב ניתן למצוא את תקני הקורונה, רפורמה בבריאות הנפש, והגדלת תקציב בתי החולים הציבוריים. 

"גם הבוקר רואים עלייה בתחלואה ובתחלואה הקשה והמצב מדאיג. אני קורא לכל להקפיד על ההנחיות, אם זה מסכות, נהלי תו ירוק ונהלים אחרים. יצאנו אתמול למבצע חיסון של המנה השלישית, מנת הדחף לגילאי 60 ומעלה. אני שמח לראות כי ישנה היענות גבוהה לחיסונים, רבים קובעים תורים, עד כה חוסנו כ-45 אלף במנה השלישית ונקבעו עוד עשרות אלפי תורים להמשך השבוע". 

אש התייחס גם למתווה הכיתה הירוקה אשר הוצג לראש הממשלה אתמול. "החיסונים חשובים להמשך שגרת חיינו ולא פחות חשוב מכך לצורך פתיחת שנת הלימודים כסדרה. בימים אלו צוות משותף למשרדים הרלוונטים דן בתווה החזרה ללימודים. התכנון לחזור ללימודים תוך צמצום גודל הכיתות ובדיקות נרחבות ובדיקות על מנת להפחית את מספר הבידודים". 

במענה לשאלה האם נרשמו תופעות לוואי לאחר המנה השלישית, אמר אש כי "עד כה לא ידוע לי על דיווח של תופעות לוואי מיוחדות. אנחנו אוספים את הנתונים האלה גם מפניות של בתי החולים וגם של קופות שמחסנות, וגם של המטופלים עצמם. אנחנו מעדכנים את האתר כדי שיהיה אפשר לדווח על תופעות לוואי במתן השלישי, כרגע האתר עוד לא מעודכן, הוא יהיה מעודכן בקרוב, כך שהאיסוף על ידי המטופל יתקבל.  לא ידוע לי על תופעות לוואי או אירועים מיוחדים סביב מתן החיסון של המנה השלישית של החיסון". 

באשר למצב התחלואה בחברה הערבית, אמר אש כי אכן הצוות המקצועי מודאג. "השילוב הזה של עלייה בתחלואה, של חזרת רבים מחו"ל, ראינו הרבה מאוד מאומתים שחזרו מטורקיה. החתונות ואירועים המוניים הם מקום להדבקות והשילוב הזה מדאיג אותנו. מטריד אותנו שתהיה קפיצה בתחלואה בחברה הערבית וכבר ראינו סימנים לעלייה וזה מאוד מדאיג אותנו, אני קורא לכולם גם בחברה הערבית להקפיד על ההנחיות. חתונות ואירועים צריך לעשות במסגרת התו הירוק רק אנשים עם בדיקות ומחלימים שיכנסו לאירוע וגם באירוע עצמו ככל שניתן על מסכות, ככל שניתן או למעט חיבוקים ונישוקים בעת האת כדאי לשמור על ריחוק ולא להדביק ולהידבק". 

בישראל נרשמו 2,114 מאומתים חדשים אתמול, מתוך 80,647 נבדקים לגילוי הנגיף.
ישנם 212 חולים שמצבם מוגדר קשה, 42 מונשמים, 6,477 נפטרים במצטבר מפרוץ המגפה, 5,787,665 מתחסנים מנה ראשונה, 5,378,096 מתחסנים מנה שנייה. עד כה חוסנו כ45 אלף במנה שלישית.