התפרצות הקורונה "הכיתה הירוקה" | מתווה משרד החינוך הוצג לבנט

במשרד החינוך כבר מתכננים כיצד יפעלו כדי למנוע בידוד לתלמידים | משטרת ישראל חושפת את כמות דוחות הקורונה שניתנו בחודש האחרון | חברי כנסת מהקואליציה ומהאופוזיציה מושיטים כתף למנה השלישית

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 01/08/21 17:33 כג באב התשפא

"הכיתה הירוקה" | מתווה משרד החינוך הוצג לבנט
לימודים בתקופת הקורונה. אילוסטרציה, צילום: Miriam Alster/FLASH90

חודש בדיוק לפני פתיחת שנת הלימודים, הציגו היום (א') בכירים בבית החולים שיבא בתל שומר את מתווה "כיתה ירוקה" בפני ראש הממשלה נפתלי בנט, שר הבריאות ניצן הורביץ ושרת החינוך יפעת שאשא ביטון. 

המתווה, אשר הוצג על פרופסור גילי רגב-יוחאי, מנהלת היחידה למניעה ובקרת זיהומים בשיבא, וד"ר איתי פסח, מנהל בית החולים ספרא לילדים בשיבא, מבוסס על אסטרטגיית "חיים בטוח" שפותחה בבית החולים. מטרת התוכנית היא לאפשר לישראל כלכלה, משק וחינוך פתוחים ובטוחים לצד הקורונה. כל זה כולל גם צמצום של מספר הבידודים כתוצאה מחשיפה לחולה מאומת.

בנוסף, המתווה המתוכנן כולל מניעת בידוד לתלמידים, הורים ומורים, וכן הפעלה דיפרנציאלית של מוסדות החינוך על פי רמת התחלואה האזורית.

במקרה ותלמיד יתגלה חיובי לנגיף, שאר חבריו לכיתה לא יצטרכו להיכנס לבידוד אלא יעברו בדיקות. מי שימצא חיובי יכנס לבידוד ואילו שאר הילדים ימשיכו ללמוד כרגיל.  בנוסף, הכיתה תעבור בדיקות מדי יום במשך שבוע. המתווה גם  מציע לבצע בדיקות סרולוגיות לכל תלמידי מערכת החינוך כדי לאתר תלמידים שהחלימו מהנגיף. 
משרד החינוך מעדכן כי נכון להיום, 6,854 תלמידים ואנשי צוות מאומתים לנגיף, 51,147 תלמידים ואנשי צוות שוהים בבידוד.

גם התקנות המחמירות ביותר של הממשלה לבלימת התפשטות נגיף הקורונה נזקקות לביצוע וציות מצד הציבור. משטרת ישראל מעדכנת היום (א') כי לאורך חודש יולי נרשמו על ידי השוטרים 1,484 דו"חות בגין הפרות של התקנות ברחבי הארץ כאשר במהלך היממה האחרונה (31/07) נרשמו 111 דו״חות, בהם: 70 דו"חות בגין אי עטית מסיכה, 34 דו"חות בגין הפרות חובת הבידוד, 4 דו״חות בגין הפרות הנחיות המסחר, וכן 3 דו"חות בגין כניסה לישראל ללא ביצוע בדיקת קורונה. 

בתוך כך, בוצעו בדיקות יזומות של הימצאות בבידוד ל-1,018 חולים מאומתים השוהים בביתם וכן ל-3,956 מחויבי בידוד בכל רחבי הארץ.

משרד הבריאות מעדכן כי 2,080 מאומתים חדשים לנגיף התגלו אתמול, מתוך 66,449 נבדקים. 
ישנם 212 חולים שמצבם מוגדר קשה, 37 מונשמים ו-6,474 נפטרים במצטבר מפרוץ המגפה.
5,784,614 מתחסנים מנה ראשונה, 5,374,769 מתחסנים מנה שנייה.

כמו כן, היום התחיל מבצע החיסון השלישי לבני 60 ומעלה. יו"ר תנועת ש"ס, חבר הכנסת אריה דרעי, סיפר כי גם הוא מיהר לשלוף כתף ולהתחסן שוב. 

 

גם יריבו בקואליציה, יו"ר הכנסת מיקי לוי, שיתף את עוקביו בטוויטר כי הוא ורעייתו נורית הגיעו לקבלת המנה השלישית. "אני קורא לכל הישראלים שיכולים להתחסן ועומדים בקריטריונים שקבע משרד הבריאות, ללכת ולהתחסן. החיסון מציל חיים, מונע תחלואה קשה וזו הדרך היחידה של כולנו להמשיך לנהל חיי שגרה".