בתזמון היסטורי: הצעת חוק תפטור מס על מדליות אולימפיות

המדליסט האולימפי החדש ארטיום דולוגפיאט צפוי לשלם למס הכנסה 175,000 שקלים ממענק הזכייה שלו. הצעת חוק חדשה תפטור את הזוכים מתשלום מס

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 01/08/21 21:37 כג באב התשפא

בתזמון היסטורי: הצעת חוק תפטור מס על מדליות אולימפיות
מדליות בטוקיו, צילום: shutterstock

לא עברה יממה מאז הזכייה ההיסטורית במדליית הזהב של המתעמל הישראלי ארטיום דולוגפיאט בגמר התעמלות הקרקע באולימפיאדת טוקיו, וכבר יש מי שדואג לזכויות המנצחים. 

הערב (א') הודיע חבר הכנסת אופיר כץ מטעם סיעת הליכוד כי הגיש הצעת חוק לפטור מוחלט ממס על מענקים לספורטאים מהוועד האולימפי. כיום, לפי פקודת מס הכנסה, הספורטאיות והספורטאים נאלצים לשלם מס בגובה 35% על סכום מענק הזכייה שלהם. על פי החישוב שתואר, זוכה מדליית הזהב השנה, ארטיום דולגופיאט ייאלץ להחזיר כ- 175,000₪ ממענק הזכייה שלו לרשות המיסים. אבישג סמברג זוכת מדליית הארד תיאלץ להחזיר 87,500₪ ממענק הזכייה שלה לרשות המיסים. 

"מדינה שלמה עוצרת נשימתה עם זכייה של כל אחת ואחד מהספורטאיות והספורטאים שלנו", אמר כץ, "הם התאמנו לרגעים האלו זמן רב והשקיעו אין ספור משאבים. הם מהווים גאווה לאומית. לא יתכן שהמדינה תגבה מס על התגמול המועט שאלו מקבלים ביחס להשקעה הרבה שלהם. אנחנו חייבים לדאוג לספורטאיות והספורטאים שלנו ולעודד אותם להמשיך ולהצטיין בתחומם". 

רק אתמול זכתה נבחרת הג'ודו הישראלית במדליית הארד בקרב הקבוצתי. כל אחד מנציגי הנבחרת יקבל 50 אלף שקל של מענק מהוועד האולימפי על המדליה. המאמנים יקבלו סכום כולל של 250 אלף שקל.