טוקיו 2020 יש מדליה: נבחרת הג'ודו קטפה את הארד בקרב הקבוצתי

אחרי שורה של אכזבות במהלך השבוע נבחרת הג'ודו סיפקה תצוגה יוצאת דופן בקרב הקבוצתי וזכתה בארד אחרי שנצחה את רוסיה. שגיא מוקי: "האחדות שלנו ניצחה". כמה יקבלו השחקנים?

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 31/07/21 20:55 כב באב התשפא

יש מדליה: נבחרת הג'ודו קטפה את הארד בקרב הקבוצתי
שגיא מוקי, ארכיון, צילום: Roy Alima/Flash90

בפעם השנייה באולימפיאדת טוקיו 2020 יש מדליה לישראל. אחרי שבוע קשה מאוד לנבחרת הג'ודו הישראלית שבמהלכו כל התקוות למדליה התנפצו בזו אחר זו הנבחרת הגיע למקצה הקבוצתי ובמאמץ משותף הביאו מדליית ארד לישראל.

הנבחרת החלה את התחרות הקבוצתית בקרב מול איטליה, אותה ניצחה 3:4 בקרב דרמטי במיוחד.  אחרי ה-3:3 קרב מצויין של גילי שריר הביא את העלייה לשלב הבא. בהמשך ישראל פגשה את צרפת שנחשבת לחזקה במיוחד והפסידה 4:3. בבית הניחומים ישראל גברה 2:4 על ברזיל, ומשם הגיע לתחרות על הארד מול הרוסים.

במאבק על הארד ישראל התחילה התחיל עם הפסד של גילי שריר,אבל משם התהפך המזל והג'ודוקאים הישראלים הרשימו. שגיא מוקי הפיל באיפון מרשים יריב כבד ממנו (בקטגורייה של לי קוכמן, שהוחלף על ידי מוקי לקרב על הארד)יריב כבד וחזק ממנו. רז הרשקו השיגה ניצחון משלה, ואז פיטר פלצ'יק קבע 1:3 עם ניצחון מול טמרלאן בשאייב.

מי שהעניקה לבסוף את המדליה לישראל היא תמנע נלסון לוי שקבעה 1:4 לאחר שחזרה מפיגור והנבחרת הישראלית שרשמה לא מעט אכזבות החלה לחגוג.

שגיא מוקי אמר אחרי הנצחון המרגש כי: "היום כל אחד פה נתן את הלב והנשמה, ביחד עשינו את זה, אם אחד היה מוותר - זה לא היה קורה. התכוננתי לקרב קשה מאוד, מול מישהו שהגיע לחצי גמר אולימפי, ועוד בקטגוריה מעלי. ידעתי שאם אתן את הנשמה ואת הלב אוכל לעשות את זה, האמנתי, נכנסתי, ובסופו של דבר זה קרה. אני כל כך שמח שזה קרה, בעיקר אחרי השבוע הקשה שהיה לנו. זה רק מראה לכם על האיכות של הנבחרת, היום זה התחבר לכל אחד מאיתנו. יש לנו נבחרת גדולה. האחדות שלנו פה ניצחה".

פיטר פלצ'יק הוסיף: "יש משהו מאוד מיוחד באירוע הזה, של התחרות המעורבת. כל אחד פה אחרי שבוע מאוד מאכזב באופן אישי, אף אחד לא הצליח לבוא לידי ביטוי כמו שהיא ציפה. משהו ביום המיוחד הזה הביא לכך שכל אחד הביא את הערך המוסף ונתן מעצמו עוד קצת למען הקבוצה - זה מה שעשה את ההבדל. ניצחנו את אחת הנבחרות החזקות בעולם, מעצמת-על".

תמנע נלסון לוי העבירה ביקורת ואמרה כי: "הביקורת הלא-בסדר לגבי הנבחרת הזו - לא היה אחד או אחת שלא נתנו את הנשמה. קל לשבת בבית ולבקר, אבל כולנו נתנו את החיים שלנו, נלחמנו והראינו איזו נבחרת חזקה אנחנו. זו התוצאה".

אורן סמדג'ה מאמן נבחרת הגברים התרגש ואמר: "היום, ה-31 ביולי 1992, זכיתי במדליה בברצלונה. זה היה יום קסום, וגם היום זה יום קסום".

כל אחד מנציגי הנבחרת יקבל 50 אלף שקל של מענק מהוועד האולימפי על המדליה. המאמנים יקבלו סכום כולל של 250 אלף שקל.