שאשא ביטון מגיבה להאשמות: "מי שמציג גישה אחרת מיד מתויג כמכחיש קורונה"

שרת החינוך משיבה לחברי הממשלה שהאשימו אותה בהכחשת קורונה, וטוענת כי "מומחים ושרים רבים שותפים לתפיסתי שצריך לחיות לצד הקורונה". בנוסף היא אומרת: "קל לזרוע היסטריה. חשוב יותר לראות את טובתו של הציבור"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 28/07/21 17:28 יט באב התשפא

שאשא ביטון מגיבה להאשמות: "מי שמציג גישה אחרת מיד מתויג כמכחיש קורונה"
שרת החינוך יפעת שאשא ביטון, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

שרי הממשלה תקפו הבוקר (ד') את שרת החינוך יפעת שאשא ביטון בכך שהיא מכחישת קורונה: "שני מיליון תלמידי ישראל שבויים בידי מכחישת קורונה שהתאהבה בפוזיציית המטיף בשער ובכותרות שנלוות לה", כך פרסם עמית סגל. עוד אמרו השרים: "שגרת האזרחים חשובה לנו לא פחות מאשר לה, וכל ניסיון להציג את זה אחרת, כבר מעורר גיחוך. במקום לדלג מאולפן לאולפן, שתשב לנהל דיאלוג נורמלי עם עמיתיה לשולחן קבלת ההחלטות. לסרב לחסן בבתי בספר? היא השתגעה לחלוטין?".

שרת החינוך החליטה להשיב לטענות הקשות, אותן הגדירה כ"קמפיין חסר התקדים". שאשא ביטון אמרה כי "התדרוכים וההשמצות שמתנהלים נגדי בימים האחרונים לא ירתיעו אותי. הציבור צריך להיות מוטרד מכך שכל מי שמציג גישה אחרת למאבק בקורונה מיד מתוייג כמכחיש המגיפה. לשמחתי, מומחים ושרים רבים שותפים לתפיסתי שצריך לחיות לצד הקורונה.

בחדשות 12 פורסם בתחילת השבוע כי שאשא ביטון לא מעוניינת לאשר חיסונים בשטח בית הספר מכיוון שמדובר בפרוצדורה רפואית מורכבת שלא מתאימה לשטח מוסדות הלימוד. על כך היא אמרה היום: "הגענו למצב אבסורדי, כל בעיות הבריאות במדינת ישראל נעלמו ונותר לעסוק אך ורק בחיסון הילדים במהלך שעות הלימוד בספטמבר!".

"עד פתיחת שנת הלימודים למשרד הבריאות יש 35 ימים בהם הוא יכול להתמקד בקמפיינים של הסברה ועידוד חיסונים ולבצע את מדיניותו במקום לעסוק בקמפיין השמצות והכפשות. כולנו יודעים שימי הלימוד בספטמבר מועטים, בשל חגי תשרי והחופשות, לא מהם תגיע הישועה".

לסיום אמרה שאשא ביטון: "אמשיך לראות לנגד עיני את מערכת החינוך, צוותי ההוראה והתלמידים על בריאותם הנפשית, החברתית והגופנית כפי שעשיתי עד היום. קל לזרוע היסטריה. חשוב יותר לראות את טובתו של הציבור".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן