גנץ בתגובה לירי: "לבנון נושאת באחריות, ישראל תפעל מול כל איום"

סמוך לשעה ארבע אזעקות הופעלו ביישובי הצפון בעקבות שני שיגורים שזוהו יוצאים מלבנון לעבר ישראל. צה"ל השיב באש תותחים. ההערכה: מדובר בגורמים פלשתינים

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/07/21 07:19 יא באב התשפא

גנץ בתגובה לירי: "לבנון נושאת באחריות, ישראל תפעל מול כל איום"
שר הביטחון בני גנץ בהצהרה מהקרייה, ארכיון., צילום: ללא

צבע אדום בגבול הצפון. כמה שעות לפני ביקור מתוכנן של בנט בגליל, השקט המתוח הופר. בשעה 3:54 הופעלה אזעקה ביישוב שלומי וזוהו שני שיגורים יוצאים מכיוון לבנון. צהל הגיב באש ועדכן כי זוהו שני שיגורים, אחד יורט בהצלחה והשני נחת בשטח פתוח. נכון לעכשיו אין הנחיות לתושבי הצפון מטעם פיקוד העורף.

דובר צה"ל עדכן כי מדובר בשני שיגורים סך הכל שהגיעו מדרום לבנון לעבר ישראל. השיגורים מגיעים שעות ספורות לאחר תקיפה שמיוחסת לישראל בסוריה אך ההערכה היא כי אין קשר ישיר בין השניים. 

"בהמשך לדיווח על  הפעלת התרעה, זוהו שני שיגורים משטח לבנון לשטח ישראל. לוחמי ההגנה האווירית יירטו שיגור אחד, והשיגור השני נפל בשטח פתוח. בשלב זה, אין הנחיות מיוחדות לעורף" כך הודיעו בדובר צה"ל. 

ישראל השיבה אש באמצעות תותחים שמוצבים בגבול הצפון, אש נורתה לעבר האזור ממנו יצאו על שיגורים, לא דווח על נפגעים בצד הלבנוני.

שר הביטחון בני גנץ הגיב לירי ואמר כי: "מי שנושא באחריות לירי הלילה היא מדינת לבנון שמאפשרת פעולות טרור משטחה. מדינת ישראל תפעל מול כל איום על ריבונותה ואזרחיה ותגיב בהתאם לאינטרסים שלה, בזמן ובמקום הרלבנטיים. לא נאפשר למשבר החברתי, הכלכלי והפוליטי בלבנון להפוך לאיום ביטחוני על ישראל. אני קורא לקהילה הבינלאומית לפעול כדי להחזיר את היציבות ללבנון".

מדובר בפעם הראשונה בעידן בנט שהשקט בגבול הצפון מופר, בנט אמור להגיע היום לביקור בגליל ולא ברור אם הביקור יבוטל לאור המתיחות. כזכור, הפעם האחרונה שנורתה אש מלבנון לעבר ישראל הייתה בשומר החומות, אז הגיבו בצה"ל בירי של כ-16 פגזים. כמו אז גם היום ההערכה היא כי הירי בוצע על ידי גורמים פלשתינים ולא על ידי ארגון הטרור חיזבאללה.

ח"כ אופיר סופר מהציונות הדתית שמתגורר בצפון הגיב לירי. סופר כתב כי: "גם הבוקר אויבנו מצפון מראים לנו שהמציאות יכולה להשתנות בכל רגע, לאחר שיגורי שני טילי קטיושה לעבר הגליל המערבי. עשרות אלפי ראשי נפץ מכוונים מלבנון אל עבר מדינת ישראל כאשר המסה הקריטית עשויה לנחות באזור הצפון ובעיקר בישובי אצבע הגליל והגליל המערבי.

בשנת 2016 מדינת ישראל גיבשה את תוכנית ״מגן הצפון״, 5 מיליארד שקלים יועדו לבניית מאות מרחבים מוגנים מקלטים ציבוריים ומיגון כאלף בתי ספר. מאז הושקעו רק מאה מיליון שקלים במיגון ישובים במרחק של עד קילומטר מהגבול הצפוני בהובלת השר לשעבר, מיכאל ביטון. מעט מידי, מאוחר מידי ומסוכן מידי.

אני מצפה משר האוצר, שבכהונתו כשר ביטחון פרסם את התוכנית לעמוד על כך בכדי שהתוכנית תמומש בהקדם על מנת להביא לביטחונם המרבי של תושבי הצפון. הבוקר הגשתי בקשה לקיים דיון דחוף בוועדת החוץ והביטחון בתקווה שאני וחבריי לוועדה נאיץ את הנושא מול גורמי הביטחון והאוצר".


צה"ל חושף אמל"ח של חיזבאללה בלבנון.