במהלך שומר החומות: ראש הממשלה התכוון לחסום את הרשתות החברתיות

במהלך דיון ביטחוני בזמן ימי הלחימה בעזה הונחה בפני נתניהו הצעה לחסום את הרשתות החברתיות בשל האלימות הערבית ברחבי מדינת ישראלי. בכיר במשרד המשפטים התנגד, קבר את ההצעה והגישה לפייסבוק, טיקטוק ואינסטגרם לא נפגעה

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 30/05/21 09:25 יט בסיון התשפא

במהלך שומר החומות: ראש הממשלה התכוון לחסום את הרשתות החברתיות
מהומות בלוד, צילום: פלאש 90

משטרת ישראל ומערכת הביטחון הציעו לראש הממשלה בנימין נתניהו לחסום את הגישה לרשתות החברתיות בישראל במהלך ימי מבצע "שומר החומות" ובמקביל לאלימות הערבית בערים המעורבות ובישראל בכלל. על פי הפרסום באתר וואלה, נתניהו תמך בהצעה שהונחה בפניו במהלך דיון ביטחוני אך גורם בכיר במשרד המשפטים התנגד והוביל לקבורת ההצעה שהורדה מסדר היום.

פרעות בלוד | "עברנו אירועים קשים, ועד עכשיו אנחנו לא מרגישים בטוחים"

עוד לפני שומר החומות, בימים שלפני יום ירושלים החלו לעלות ברשתות החברתיות צילומי אלימות, הרבה מהם של ערבים המכים ומטרידים חרדים. גורם המעורה בפרטים הסביר לוואלה את הצעת החסימה: "לא מעט מההתפרעויות היו על רקע קריאות והתארגנויות דרך פייסבוק וסרטוני טיקטוק ששלהבו עוד יותר את האווירה ונתנו השראה לאותם פורעים".

אותו גורם אמר כי היה מתוכנן להשבית לחלוטין את פייסבוק, טיקטוק ואינסטגרם - כך שלא תהיה כל גישה אליהן. עד כה מעולם לא בוצעה בישראל חסימה של רשתות חברתיות מכיוון שצעד כזה נחשב חריג מאוד במדינה דמוקרטית. 

הסרטון המפורסם ביותר, והראשון להצית מהומה ברשתות החברתיות, היה הסרטון בו נראה ערבי מכה בעוצמה צעיר חרדי במהלך נסיעה ברכבת הקלה בירושלים. החשוד, נער בן 17 ממזרח ירושלים, ונעצר כמה ימים לאחר מכן על ידי המשטרה במעבר קלנדיה.