ישיבת הממשלה בנט: "מסכה במקומות סגורים היא חובה, לא המלצה"

ישיבת הממשלה התקיימה לראשונה בעידן בנט-לפיד תוך הקפדה על מרחק בין השרים. ראש הממשלה אמר כי מגפת הדלתא ממשיכה להתפשט ברחבי העולם, והתייחס לפתיחת שנת הלימודים: "מטרתנו המרכזית - לפתוח את שנת הלימודים בצורה חלקה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 19/07/21 10:51 י באב התשפא

בנט: "מסכה במקומות סגורים היא חובה, לא המלצה"
ישיבת הממשלה, צילום: Marc Israel Sellem/POOL

ממשלת ישראל התכנסה הבוקר (ב') באולם שאגאל בכנסת, כשהשרים שמרו על מרחקים אחד מהשני, בשל התפשטותו המהירה של זן הדלתא ברחבי ישראל. ראש הממשלה נפתלי בנט התייחס בפתח הישיבה למספר נושאים הקשורים לתחלואת הקורונה, ואמר בין השאר כי "מסכות פלוס החיסונים מנצחים את הדלתא". בדבריו לא התייחס ראש הממשלה למחדל המתמשך בנתב"ג.

בפתח דבריו אמר בנט: "מגפת הדלתא ממשיכה להתפשט במהירות ברחבי העולם. זו מוטציה מדבקת הרבה יותר מקודמותיה. העולם הולך ונצבע באדום. מטרתנו כממשלת ישראל היא לשמור על  החיים ועל שגרת חיים. הממשלה כבר נוקטת שלל פעולות: הפעולה המרכזית היא הענקת הגנה חזקה ומהודקת, במיוחד לקשישים ולפגיעים בבתי אבות ובבתי החולים הגריאטריים. אנחנו  מקיימים אספקה רציפה של חיסונים ומגבירים את האכיפה".

שיעור ההתחסנות בישראל הוא בין הגבוהים בעולם, אך ישנים אזרחים רבים שבוחרים לא להתחסן. "יש כרגע למעלה ממיליון ישראלים שיכולים להתחסן ועוד לא התחסנו", עדכן ראש הממשלה. "מי שלא מתחסן מסכן את עצמו, מסכן את משפחתו, מסכן את חבריו, מסכן את הפרנסה של סביבתו ומסכן את פתיחת שנת הלימודים. לכן, אני קורא לכל מיליון האזרחים הללו שעוד לא התחסנו: צאו היום להתחסן. יש מספיק חיסונים לכולם. צאו היום, זו חובתכם האזרחית. ככה נגן על עצמנו. החיסון גם מועיל בצורה משמעותית לצמצום ההידבקות, וגם בהקלת המחלה למי שבכל זאת נדבק".

לאחר מכן דרש בנט: "עטו מסכות במקומות סגורים. תבינו, החיסונים לבד לא מנצחים את הדלתא. מסכות לבד לא מנצחות את הדלתא. מסכות פלוס החיסונים מנצחים את הדלתא".

עדיין נדרשים לעטות מסכה

נדרשים לעטות מסכה בחללים סגורים. צילום: Miriam Alster/Flash90

"המבוגרים שבינינו, שנמצאים בבתיהם, נמצאים שוב במצב פגיע, אז תשמרו עליהם. תשמרו על סבא ועל סבתא. תפגשו אותם, אבל בחוץ באוויר הפתוח, עם מסכות ועם ריחוק חברתי. אם נעשה את הדברים האלה, אנחנו ננצח את מגפת הדלתא". 

מאז כניסת הממשלה החדשה, חלק מהחלטותיה התפרשו בציבור כהמלצות. "אני רוצה לומר באופן ברור: החלטות הממשלה הן לא המלצות - הן מחייבות. מי שיפר ישלם. מסכה במקומות סגורים היא חובה, לא המלצה. החל מיום רביעי - הגעה לאירועים, חתונות, בר מצוות, תתאפשר למחוסנים, למחלימים ולמי שמביא אישור שלילי לקורונה – זו חובה, לא המלצה. שמירה על בידוד – זו חובה, לא המלצה. אלו הן החובות של האזרח, ואנחנו נעמוד עליהן".

ישיבת הממשלה באולם שאגאל

ישיבת הממשלה באולם שאגאל. צילום: Marc Israel Sellem/POOL

על שנת הלימודים שתיפתח בעוד כחודש וחצי, אמר: "הממשלה מקיימת את כל הפעולות הנדרשות. אנחנו עכשיו נערכים מראש עם תכנית סדורה לתקופה הקרובה, עד לשנת הלימודים. בזמן הקרוב אנחנו נודיע על הכל באופן מסודר, בלי הנחתות של הדקה ה-90, כדי שיהיה לכולם זמן להיערך. מטרתנו המרכזית - לפתוח את שנת הלימודים בצורה חלקה. עברנו שנה שבה החינוך היה הדבר הראשון להיפגע, וראינו מיליוני תלמידים שמשלמים את המחיר ודוהים מול הזום בבית. הפעולות שאנחנו נוקטים עכשיו, מטרתן לסייע לנו לפתוח את שנת הלימודים כסדרה".

הורוביץ: "אנחנו לא מדברים על סגירת נתב"ג"

שר הבריאות ניצן הורוביץ כינס הבוקר דיון בהשתתפות שרי הכלכלה והתרבות ובבכירי משרד הבריאות, נציגי האוצר ונציג המל"ל לדיון במתווה התו הירוק. המתווה עליו יסוכם יוצג בקבינט הקורונה שצפוי להתכנס היום.

"אנחנו לא מדברים על סגירת נתב"ג", אמר הורוביץ בדיון, והוסיף: "הגישה שלנו היתה ונשארה לנקוט בצעדים לבלימת התחלואה, במינימום פגיעה במשק ותוך שמירה על שגרת החיים. כן, סביר להניח שמדינות נוספות יכנסו בקרוב לרשימת המדינות האסורות. אין מנוס מזה. הכניסות והיציאות מישראל יהיו תחת פיקוח הדוק, אבל לא נסגור את נמל התעופה".