בקואליציה ובאופוזיציה מתנגדים לליברמן: "הרעבת ילדים"

החלטת שר האוצר לשנות את הזכאות לקצבאות הילדים הובילה לתגובות נגד רבות בקואליציה ובאופוזיציה | מוסי רז: "לא משוכנע שפגיעה בתקציבי הילדים היא הדרך הנכונה". ליצמן: "פגיעה ישירה ומכוונת נגד משפחות חרדיות"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 07/07/21 14:47 כז בתמוז התשפא

בקואליציה ובאופוזיציה מתנגדים לליברמן: "הרעבת ילדים"
ליברמן, צילום: Yossi Aloni/Flash90

שר האוצר אביגדור ליברמן, החליט היום (ד') לבטל את הזכאות לסבסוד מעונות יום לילדים לאברכים שאינם לוקחים חלק בשוק העבודה. ההחלטה תיכנס לתוקף כבר ב-1 בספטמבר. מתחילת שנת הלימודים הבאה יצטרכו האברכים לעבוד בהיקף משרה של לפחות 24 שעות שבועיות. חברי כנסת רבים הגיבו בזעם על החלטתו החדשה של ליברמן, בעיקר חרדים ודתיים אך גם חילונים דוגמת מוסי רז ממרצ. 

"שמח ששר האוצר מתאמץ כדי ‏לעודד יציאת חרדים לשוק העבודה", אמר מוסי רז לאחר פרסומו של שר האוצר. "יש דרכים רבות לעשות זאת אבל אני לא משוכנע שפגיעה בתקציבי הילדים שתעמיק את העוני היא הדרך הנכונה".

יו"ר הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ', הגיב על החלטתו של ליברמן: "תורת ישראל היא זכות קיומנו כאן. הרעבת ילדי האברכים זו בושה ועוד אות קלון לממשלה הרעה הזאת. תתביישו לכם".

"הקריטריון שקבע ליברמן הרשע ימנע מאישה עובדת שבעלה לומד תורה את הסבסוד לילד במעון ויפגע פגיעה כלכלית קשה במשפחות אלו", אמר בזעם יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני. "אנחנו ממתינים לבנט שאמר שלא יתן לפגוע בציבור החרדי והפגיעה הראשונה והקשה שנחתמה על ידי ליברמן הרשע מגיעה לעולם נגד הציבור החרדי, הנשים העובדות ולומדי התורה.

ההחלטה הראשונה של שר האוצר היינה פגיעה בחרדים, אמר יו"ר ש"ס ח"כ אריה דרעי, והוסיף: "ליברמן בצעד דורסני ומורשע החליט לפגוע במשפחות ברוכות ילדים רק בשל היותם חרדים. בנט וסער שהבטיחו 'לדאוג לחרדים' הקימו ממשלת שנאה שחרטה על דגלה את הפגיעה בעולם התורה".

ח"כ יערק ליצמן הגיב: "ליברמן מיישם בפועל את מדיניות ״פן ירבה״ של ממשלת הזדון בראשות בנט-לפיד, נגד החרדים ומסורת ישראל. מדובר בפגיעה ישירה ומכוונת נגד משפחות חרדיות, מתוך סלידה ושנאה כלפי ציבור האברכים ומשפחות ברוכות הילדים. זהו חלק ממדיניות הממשלה הרפורמית שמנהלת מאבק כלפי כל הקדוש והיקר לנו, בתיאום מושלם למסרי ההסתה הפרועה, שמוביל ליברמן בשנים האחרונות. נוכחנו לראות כי בנט, שקד וסער שהבטיחו ״לאזן״ את איווט, אינם רלוונטים כלל ושותפים מלאים לרדיפת המשפחות החרדיות".

ח"כ מיכל וולדיגר הגיבה: "כשקוראים לנו "עם הספר" לא מתכוונים לעם שקורא ספרי חסמבה. התורה ולומדיה הם סלע קיומנו בארץ הזו ובכלל". בנוסף, החלטת ליברמן לא פוגעות רק בלומדי התורה אלא גם באוכלוסיות חלשות, "אנשים עם מוגבלויות שהיו הראשונים להיפלט משוק העבודה בעקבות משבר הקורונה והשוק כיום אינו מספק להם פתרונות תעסוקתיים". לסיום היא אמרה: "מציעה לליברמן להעמיק בתורה ולפעול כפי שמצופה משר יהודי במדינה יהודית".