התפשטות הקורונה בעקבות העלייה בתחלואה: הקבינט הודיע על הגבלות נוספות

העליה בתחלואה נמשכת עם יום שני ברציפות של למעלה מ-500 מאומתים ביממה, מספר החולים הקשים עלה ל-40 | לאחר שהתפזר אתמול ללא החלטות, קבינט הקורונה התכנס שוב והחליט על מספר צעדים חדשים

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 07/07/21 14:17 כז בתמוז התשפא

בעקבות העלייה בתחלואה: הקבינט הודיע על הגבלות נוספות
נתב"ג בקורונה, צילום: פלאש 90

לאחר שאמש בעקבות הדיונים הרבים וההצבעות במליאת הכנסת הופסקה ישיבת קבינט הקרונה ללא החלטות, התחדש בשעות הצהריים (ד') הדיון בקבינט. במהלך הדיון, בכירי המשרד המליצו לשרים מספר הצעות, אלו ההצעות שהתקבלו.

1.  הגברת מבצע החיסונים הארצי.

2.  הגברת מאמצי ההסברה לציבור, בדגש על קריאה להתחסנות, עטיית מסיכות ושמירת מרחק פיזי.

3.  קיום בדיקות מהירות בכניסה למוסדות גריאטריים.

4.  ביצוע בדיקות קורונה מהירות בקייטנות ובמחנות קיץ (מעל 100 משתתפים)

5.  חובת בידוד עד לקבלת תשובה מבדיקה בחזרה מחו"ל.

6.  במטרה להגביר את שיתוף הפעולה של הציבור באכיפת הבידוד - משרד הבריאות יקיים עבודת מטה לבחינת קיצור ימי הבידוד.

בדיון נקבע כי האסטרטגיה הקיימת תימשך - "בלימה רכה" של התפשטות הנגיף, תוך פגיעה מינימאלית בכלכלה ובשגרת החיים. הוסכם, כי יישום האסטרטגיה מחייב נטילת סיכונים מסוימים, אך במכלול השיקולים, לרבות הכלכליים, מדובר באיזון המתבקש. 

הקבינט הסמיך את רה"מ ושר הבריאות לקבל החלטות שוטפות למימוש האסטרטגיה שנקבעה.


(דברי ראש הממשלה בפתח ישיבת הקבינט)

ראש הממשלה, נפתלי בנט, אמר בפתח הדיון כי העולם מתמודד עם גל עצום של זן הדלתא שמכה במדינות שונות. "המטרה שלנו בממשלה היא להמשיך לנהל, ברוגע ועל בסיס מידע ועובדות, את המשך ההתמודדות מול הקורונה בכלל, וזן הדלתא בפרט. לאור הנתונים שיש לנו, אנחנו שואפים למקסימום הגנה על תושבי ישראל ועל בריאותם, לצד מינימום פגיעה כלכלית והפרעה לשגרת החיים.

בנט הוסיף ואמר: "אנחנו נשתדל ככל האפשר להיות שקופים, להסביר לציבור למה אנחנו עושים, לתת התראה ארוכה מראש לפני מהלכים ולאפשר. כלומר, במקום לסגור או לאסור ולהסביר מה לא, אנחנו נסביר איך כן, ככל האפשר".

"יש הצלחה גדולה לפרויקט החיסונים לבני הנוער - מעל 150,000 בני נוער בגילאי 12-16 שהתחסנו בימים האחרונים. אני קורא לכולם, לכל מי שלא התחסן - צאו להתחסן. יש לנו חיסונים לכולם, תנצלו את זה, תגנו על עצמכם, כדי שלא תצטרכו להיות מוגבלים מפעילות".

לסיום אמר ראש הממשלה: "דבר אחרון - המסכות עובדות. יש לנו אינדיקציות גם לשימוש נרחב במסכות וגם לאפקט. המסכות הן הכלי החזק ביותר להתמודד מול הקורונה מבלי לשלם מחירים. בעזרת ה' אנחנו נצליח".

521 מאומתים חדשים לנגיף הקורונה בישראל. מדובר ביום השני ברצף עם למעלה מ-500 מאומתים ביממה אחת. עוד עולה מנתוני משרד הבריאות שהתפרסמו הבוקר, כי בבתי החולים מאושפזים 78 בני אדם, מהם 40 במצב קשה, 17 במצב קריטי ועוד 16 מונשמים. שיעור הבדיקות החיוביות עומד על 0.7%.

מנגד, מספר המתחסנים במנה ראשונה אתמול היה הגבוה ביותר בשבועות האחרונים, ועמד על 17,653. במקביל התחסנו 3,179 במנה שנייה. עד כה קיבלו את המנה הראשונה 5,680,953, מתוכם 5,183,879 חוסנו גם במנה השניה.