מתחת לרדאר: בן גביר עלה להר הבית

לרגל י"ז בתמוז, עלה חבר הכנסת מהציונות הדתית לסיור בהר הבית יחד עם רבנים רבים. למרות הטענות שנשמעו מגורמי ביטחון לפיהן עליית בן גביר תגרום למהומות, הסיור עבר בשקט מופתי: "לא נוותר על הר הבית לעולם", אמר בן גביר

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/06/21 09:38 יז בתמוז התשפא

מתחת לרדאר: בן גביר עלה להר הבית
חבר הכנסת בן גביר בהר הבית, צילום: מטה ארגוני המקדש

לרגל י"ז בתמוז, חבר הכנסת איתמר בן גביר עלה הבוקר (א') להר הבית, זאת לאחר שבפעם הקודמת נאסר עליו לעלות להר והמלצת מפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי לראש הממשלה דאז בנימין נתניהו כי לא יאשר את עלייתו, כשבן גביר תקף את החלטת המפכ"ל למנוע ממנו הגעה לשער שכם ואמר: "אם שבתאי לא מסוגל - שיניח את המפתחות". 

בן גביר פנה לקצין הכנסת בבקשה לקבלת אישור לעלות להר הבית לרגל היום, ובמשטרה אישרו את הסיור. כוחות גדולים של משטרה ליוו את חבר הכנסת, פרופ' יואל אליצור ורבנים נוספים בעלייתם להר הבית שעברה בשקט.

בן גביר. הסיור עבר בשקט

בן גביר. הסיור עבר בשקט צילום: מטה ארגוני המקדש

"לא נוותר על הר הבית לעולם", הבהיר בן גביר, "מדובר במקום הכי קדוש לעם ישראל. המצב בהר משתפר, אבל הדרישה שלנו עדיין היא לריבונות מלאה, הנפת דגל ישראל בהר וסילוק כל גורמי הוואקף המתסיסים ומבקשים לפגוע ביהודים. האיומים עלי רק מדרבנים אותי להמשיך ולפעול למען ההר, העם והארץ".

לרגל תחילת תקופת "בין המצרים" מדווחים במנהלת הר הבית על זינוק גדול בעליית היהודים להר הבית. כבר שבוע חמישי ברציפות שמספר המתפללים היהודים בהר הבית עולה ב-40 עד 60 אחוזים. העולים מדווחים על תפילות רגועות, שיעורי תורה ועליות נינוחות ללא מגבלות זמן.