המפכ"ל החליט שיש לאסור על בן גביר לעלות להר הבית | ההחלטה הסופית בידי נתניהו

קצין הכנסת הודיע היום לאיתמר בן גביר כי הוחלט שלא לאפשר את כניסתו להר הבית או לחלופין לצעוד מחר באזור שער שכם. לדברי ח"כ בן גביר מדובר ב"קץ הדמוקרטיה". בשיחה עם גורמים במשטרה, נאמר כי המפכ"ל המליץ בלבד וההחלטה עצמה נתונה בידי ראש הממשלה

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/06/21 17:43 כט בסיון התשפא

המפכ"ל החליט שיש לאסור על בן גביר לעלות להר הבית | ההחלטה הסופית בידי נתניהו
שוטרים מונעים את כניסת ח"כ בן גביר להר הבית, צילום: Olivier Fitoussi/FLASH90

המתיחות סביב הר הבית מסרבת להירגע, לאחר ביטול צעדת ריקוד הדגלים שתוכננה למחר ודחייתה לשבוע הבא, התכוון חבר הכנסת איתמר בן גביר, לעלות להר בעצמו, מפכ"ל המשטרה אשר חשש ממהומות החליט להמליץ לנתניהו לאחר התייעצות עם גורמי המודיעין והשב"כ לאסור על חברי הכנסת בן גביר וגולן לצעוד בשער שכם מחר.

היום (ד') קצין הכנסת ניצב יוסף גריף הודיע לחבר הכנסת איתמר בן גביר כי בתום הערכת מצב שקיימה המשטרה והשב"כ ועל פי החלטת מפכ״ל המשטרה, רנ״צ יעקב שבתאי, הוחלט שלא לאפשר לו כניסה מחר ומחרתיים למתחם הר הבית נוכח הערכות המצב של גורמי המודיעין והשב״כ.

"עלייתו של ח״כ בן גביר להר הבית בעת הנוכחית עלולה במידה גבוהה של ודאות להוביל להגברת המתיחות בהר הבית ולעורר הפרות סדר שאף יקרינו על מעגלים רחבים יותר עד כדי פגיעה בבטחון המדינה",  מסר קצין הכנסת. עוד הוסיף גריף כי לחבר הכנסת איתמר בן גביר, לא יתאפשר לערוך מצעד משער שכם לכותל המערבי שתוכנן ליום חמישי הקרוב. "פעילות חברי הכנסת עלולה במידה גבוהה של ודאות להביא לפגיעה חמורה בסדר הציבורי עד כדי פגיעה בביטחון המדינה".

לא מן הנמנע כי הודעת קצין הכנסת האוסרת על עלייתו של בן גביר להר הבית, נובעת מהתבטאויות בימים האחרונים של אנשי החמאס בעזה, אשר איימו בחידוש הלחימה עם ישראל וכן מחשש שהדבר יגרום להתלקחות במגזר הערבי ולחידוש הפרעות האלימות שהתרחשו בכל רחבי הארץ כפי שהיה בימי מבצע "שומר החומות".  

גורמים במשטרה מסרו לחדשות כיפה, כי המפכ"ל כלל לא אסר על איתמר בן גביר לעלות להר הבית, אלא רק המליץ בפני נתניהו שלא לאשר את עלייתו להר. המפכ"ל מנה שתי סיבות שבגללן לדעתו אין לאשר לבן גביר לעלות, האחת היא שהדבר מהווה סכנה לחייו של בן גביר עצמו. הסיבה השנייה היא כי עלייתו של חבר הכנסת מהווה סכנה לגל התפרעויות נרחב בכל הארץ כתגובת מחאה מאחר ובן גביר מתכנן עליה רועשת להר שוודאי תעורר גל של מהומות ואלימות.

על פי הגורמים במשטרה, ההצעה מונחת כעת לפתחו של ראש הממשלה שיחליט האם הוא מאשר לבן גביר לעלות להר הבית. למעשה לפי דבריהם אין כלל עקיפת החסינות הפרלמנטרית, ויתרה מזו במשטרה אומרים שבמידה ונתניהו יאשר את עלייתו של בן גביר להר הבית, המשטרה תקצה מאות שוטרים על מנת לאפשר את עלייתו של חברי הכנסת להר. 

ח"כ בן גביר מסר כי זהו "קץ הדמוקרטיה. במקום להתמודד עם הפורעים המשטרה פוגעת בחסינות חברי הכנסת שמבקש לצעוד עם דגל ישראל בבירת ירושלים, מאה מטר מהרכבת הקלה". עוד הוסיף בן גביר ואמר "המפכ"ל נכשל  בטיפול פורעים בלוד, בדרום ובהר הבית ועכשיו בהחלטה חסרת תקדים הוא שולל את חופש התנועה לחבר כנסת. אני מצפה שרוה"מ יהפוך את החלטתו".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן