יו"ר מועצת יש"ע בהערכה מפתיעה על ממשלת בנט והממשל האמריקאי | האזינו

דוד אלחייני מעריך כי הממשל האמריקאי לא יכפה על ישראל תהליך מדיני והקפאת בניה ביהודה ושומרון, "האמריקאים יודעים היטב על איזה בסיס הוקמה הממשלה הזו", ומוסיף: "הם גם לא רוצים כנראה שבנימין נתניהו יחזור להיות ראש ממשלה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 20/06/21 19:10 י בתמוז התשפא

יו"ר מועצת יש"ע בהערכה מפתיעה על ממשלת בנט והממשל האמריקאי | האזינו
אלחייני , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לאחר שבסוף השבוע האחרון פנה יו"ר מועצת יש"ע, דוד אלחייני, לראש הממשלה נפתלי בנט, בבקשה לחדש את הבנייה ביהודה, שומרון ובקעת הירדן, העריך היום (א') אלחייני כי הממשל האמריקאי לא יכפה על ממשלת ישראל תהליך מדיני או הקפאת בניה.

"אם האמריקאים ינסו לכפות עלינו תהליך מדיני שהמשמעות שלו היא הקמת מדינה פלשתינית - הממשלה הזאת לא תשרוד אפילו יום אחד. אם הממשל האמריקאי יכפה עלינו הקפאה - הממשלה הזו לא תשרוד אפילו שניה אחת. האמריקאים יודעים את זה ולכן בהערכה זהירה אני אומר, שהם לא יביאו את שתי האפשרויות הללו על שולחן המו"מ או בכלל כרעיון".

בתחילת השנה, אלחייני הודיע על הצטרפותו למפלגת תקווה חדשה לאחר שהתנגד פומבית לדרכו של ראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו. אלחייני הוסיף ואמר היום כי האמריקאים לא רוצים שנתניהו יחזור לכהן בתפקיד. "האמריקאים יודעים היטב על איזה בסיס הוקמה הממשלה הזו אני מניח שהם לא רוצים שהממשלה הזו תתפרק, והם גם לא רוצים כנראה שבנימין נתניהו יחזור להיות ראש ממשלה. לכן הם מאוד יזהרו בדברים".

בתוך כך, במועצת יש''ע מציינים בימים אלה חמישה חודשים תמימים ללא אישורי בנייה ביהודה, שומרון ובקעת הירדן - מאז ה-17 בינואר. במכתב דחוף לבנט כתב אלחייני: "מזה כחמישה חודשים לא התכנסה מועצת התכנון העליונה (מת"ע) כדי לקדם ולאשר תכניות בנייה ביהודה, שומרון ובקעת הירדן. על פי הנוהל הרגיל בשנים האחרונות בכל שלושה חודשים מתכנסת ישיבת מת"ע לאישור וקידום תכניות, כאשר בכל פעם מקודמות כל התוכניות שהיו מאושרות לקידום מבחינה תכנונית בכל המרחב ללא יוצא מן הכלל".

עוד נכתב בפניה לבנט: "אנו מבקשים שתושבי יהודה, שומרון ובקעת הירדן לא ייפגעו ולא תהיה אפליה כלפיהם בכל נושא קידום התכנון. ישנן תכניות רבות אשר מחכות כבר זמן רב לאישור, ועל כן, יש לכנס את המת"ע בהקדם על מנת לקדמן".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן