נחמן שי נגד מנסור עבאס: "מה זה חשוב מה הוא אמר? לא נחזיר סנטימטר אחד"

שר התפוצות החדש מתייחס לראשנה מאז התמנה לתפקיד לסוגיית שטחי יהודה ושומרון, ואומר כי הוא לא רואה פתרון מדיני באופק. יו"ר מועצת יש"ע בפניה לראש הממשלה: קדם ואשר תכניות בנייה ביהודה, שומרון ובקעת הירדן

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 18/06/21 09:58 ח בתמוז התשפא

נחמן שי נגד מנסור עבאס: "מה זה חשוב מה הוא אמר? לא נחזיר סנטימטר אחד"
שר התפוצות נחמן שי, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שר התפוצות החדש, נחמן שי, אמר הבוקר (ו') כי ממשלת בנט-לפיד לא תוותר על יהודה ושומרון. "מה זה חשוב מה מנסור עבאס אמר? הממשלה הזו לא תחזיר סנטימטר אחד ואני לא רואה הסדר מדיני באופק. לא תחזיר". את הדברים אמר ברדיוס ברדיוס 100FM לאחר שהמראיין טען בפניו שחברו לקואליציה, יו"ר רע"מ מנסור עבאס דיבר בערבית על החזרת "השטחים הכבושים".

בתוך כך, היום מציינים במועצת יש''ע חמישה חודשים תמימים ללא אישורי בנייה ביהודה, שומרון ובקעת הירדן - מאז ה-17 בינואר. עקב כך, יו''ר מועצת יש''ע דויד אלחייני שלח הבוקר מכתב דחוף לראש הממשלה נפתלי בנט, בבקשה לחדש את הבנייה ביהודה, שומרון ובקעת הירדן. 

"אדוני ראש הממשלה, מזה כחמישה חודשים לא התכנסה מועצת התכנון העליונה (מת"ע) כדי לקדם ולאשר תכניות בנייה ביהודה, שומרון ובקעת הירדן. על פי הנוהל הרגיל בשנים האחרונות בכל שלושה חודשים מתכנסת ישיבת מת"ע לאישור וקידום תכניות, כאשר בכל פעם מקודמות כל התוכניות שהיו מאושרות לקידום מבחינה תכנונית בכל המרחב ללא יוצא מן הכלל".

עוד נכתב בפניה לבנט: "אנו מבקשים שתושבי יהודה, שומרון ובקעת הירדן לא ייפגעו ולא תהיה אפליה כלפיהם בכל נושא קידום התכנון. ישנן תוכניות רבות אשר מחכות כבר זמן רב לאישור, ועל כן, יש לכנס את המת"ע בהקדם על מנת לקדמן".

יו''ר מועצת יש''ע דויד אלחייני, התייחס הבוקר לאי כינוס מועצת התכנון. "זה דבר שמעכב את התפתחות התיישבות בצורה משמעותית. אישורי בנייה צריכים להיות ללא קשר להרכב הקואליציה. אנו מבקשים מראש הממשלה להמשיך את הסטטוס קוו שהיה בשנים האחרונות ולהמשיך לכנס את המת''ע בכל שלושה חודשים ללא סייגים".

המהפך של אלחייני: מתמיכה בנתניהו לתמיכה בסער

בריאיון שנערך עמו ב-103fm לפני שבוע וחצי, עוד בטרם הושבעה הממשלה, אמר אלחייני כי בחלופה שבין בחירות חמישיות להקמת הממשלה בנט-לפיד הוא מעדיף את הקמת הממשלה. "בניגוד לאחרים אני חושב שזו תהיה ממשלה שטובה להתיישבות. מי שחושב שיש לנתניהו רוב במועצת יש"ע - טועה".

בתחילת השנה, אלחייני הודיע על הצטרפותו למפלגת תקווה חדשה. יו"ר מועצת יש"ע שהתנגד לנתניהו, לא היסס לתקוף אותו: "נתניהו עזב את ערכי הליכוד", אמר אלחייני, "אני לעולם אשאר נאמן לערכים של המחנה הלאומי. כשנתניהו מצהיר על שתי מדינות לשני עמים, כשנתניהו משרטט את גבולות מדינת הטרור הפלשתינית על 70 אחוזים משטחי יהודה ושומרון, כשנתניהו לא מסדיר את ההתיישבות הצעירה ומקפיא את ההתיישבות, כשנתניהו הוליך שולל אותי ואת תושבי בקעת הירדן, הבטיח להחיל את הריבונות הישראלית בבקעה ולא קיים, זה לא ראש ממשלה ימני". 


(שר התפוצות הנכנס נחמן שי)