ח"כים נגד נתניהו: לפתוח בבדיקה בעקבות דיווח על השמדת מסמכים בלשכת רה"מ

ח"כ גלעד קריב קורא ליועמ"ש לפתוח בבדיקה על הפרסום בו נטען כי בנימין נתניהו, השמיד מסמכים בטרם השבעת הממשלה החדשה: "אם הסיפור אמיתי, זוהי הפרת אמונים חמורה לא פחות מהחשדות האחרים המתבררים נגד יו"ר האופוזיציה" | הליכוד: " שקר מופרך"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/06/21 14:50 ח בתמוז התשפא

ח"כים נגד נתניהו: לפתוח בבדיקה בעקבות דיווח על השמדת מסמכים בלשכת רה"מ
נתניהו, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בעקבות הפרסומים אתמול על גריסת מסמכים ממספר כספות במשרד ראש הממשלה בטרם השבעת ממשלת בנט-לפיד, קרא היום (ו') יו"ר ועדת החוקה המיועד, ח"כ גלעד קריב מהעבודה, ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, לפתוח בבדיקה בנושא: "היועץ המשפטי לממשלה חייב להורות על בדיקת הפרסום". בליכוד טוענים כי מדובר ב"שקר מופרך".

אתמול פורסם בעיתון 'הארץ' כי מסמכים רשמיים נגרסו בטרם נכנס נפתלי בנט ללשכת ראש הממשלה. "פניתי הבוקר ליועץ המשפטי לממשלה בבקשה שיורה לאלתר על בדיקת הפרסום על השמדת מסמכים בלשכת נתניהו לפני השבעת הממשלה החדשה", אמר קריב.

"הבדיקה הזאת חייבת להתבצע מיד. אם יש אמת בפרסום, מדובר במעשה נוסף שמצטרף לשורה ארוכה של מחדלים ומעשים שנועדו להקשות על העברה מסודרת של השלטון מהממשלה היוצאת לממשלה הנכנסת".

קריב הוסיף כי לאור העובדה שיו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו, מתגורר עדיין במעון ראש הממשלה, "מן הראוי שהיועמ"ש יפרסם באופן רשמי ופומבי הנחיה ברורה שכל מסמך הקשור בעבודת הממשלה והנמצא בידי ח"כ נתניהו או עוזריו בעבר או בהווה, תועבר לאלתר לידי הממשלה החדשה. הקביעה האם מדובר במסמכים אישיים או ציבוריים אינה יכולה להיעשות על ידי יו"ר האופוזיציה או צוותו, ועל היועמ"ש להבהיר מי הגורם המוסמך להכריע בנושא".

לסיום קבע חבר הכנסת מהעבודה: "אם הסיפור אכן אמיתי, זוהי הפרת אמונים חמורה לא פחות מכל החשדות האחרים המתבררים נגד יו"ר האופוזיציה".

ח"כ יאיר גולן ממרצ הצטרף לקריאתו של קריב. "אני קורא למפכ״ל ולראש השב״כ לפתוח בחקירה מיידית נגד ראש האופוזיציה בגין גריסת המסמכים טרם עזיבתו את משרד רה״מ, ייתכן ומדובר בנזק לראיות מפלילות. אסור לעבור על כך לסדר היום".

הליכוד: "דבר שלא היה ולא נברא"

מהליכוד נמסר בתגובה  לפרסומים: "התקשורת שתמיד תקפה אותנו בטענה שתפקידה לבקר את הממשלה, עכשיו מגויסת ללטף את השלטון ולתקוף את האופוזיציה בטענות שווא מגוחכות. הדוגמה האחרונה היא הטענה האבסורדית שבוצעה כביכול גריסה של מסמכים רשמיים בלשכת ראש הממשלה, דבר שלא היה ולא נברא".

עוד נכתב בתגובת המפלגה, כי ‏מדובר בשקר מופרך "שהרי כל מסמך רשמי, מדיני או ביטחוני, סיכום ישיבה או שיחה, מתועד ונשמר דיגיטלית במערכת המחשוב הממשלתית. התקשורת תמשיך בפייק ניוז נגדנו עד שנפיל את הממשלה המסוכנת הזאת, ואז אחרי תקופת הליטוף לממשלת ההונאה היא תחזור לתקוף אותנו - ורק אותנו - כמנהגה".