הסיבה בגללה חבר הכנסת הרפורמי לא קיבל את משרד התפוצות

ח"כ גלעד קריב מאוכזב שלא קיבל את התפקיד, אך התעקש שהתיק יהיה ברשות מפלגת העבודה. מנגד הוא מודה על התפקיד שקיבל כיו"ר ועדת חוקה שמסתבר כמטרידה את הציבור החרדי אף יותר

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 13/06/21 12:56 ג בתמוז התשפא

הסיבה בגללה חבר הכנסת הרפורמי לא קיבל את משרד התפוצות
ח"כ גלעד קריב, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הערב (א'), אם לא תהיינה הפתעות של הרגע האחרון תושבע הממשלה ה-36 בראשות יו"ר ימינה, נפתלי בנט, שיכהן בתפקיד ברוטציה עם יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד. לקראת ההשבעה פרסמו אמש המפלגות את חלוקת התפקידים בממשלה החדשה, וגם מי יקבל תפקיד של ראש וועדה בכנסת.

המפלגה הראשונה לפרסם הייתה מפלגת העבודה, והבהירה את הספק לגבי מי יקבל את תפקיד שר התפוצות בממשלה החדשה, האם זה יהיה ח"כ גלעד קריב הרביעי ברשימת מפלגת העבודה, או נחמן שי השמיני ברשימה שיכנס במסגרת החוק הנורווגי.

בסופו של דבר נבחר נחמן שי לתפקיד, ואי אפשר שלא לתהות האם מדובר בצעד שנועד למנוע מהנציג הרפורמי בכנסת לזכות בתיק שיסייע לקידום הזרם הרפורמי בישראל. בשיחה עם ח"כ קריב הוא מסביר שההחלטה שלא להעניק לו את התיק היא עקרונית מסיבה שונה לגמרי ולא מהסיבה שלא לייצר פרובוקציות. "למרב מיכאלי יש עיקרון שחברי כנסת בקדנציה הראשונה שלהם לא מתמנים לתפקיד שר. היא אמרה זאת לי ולח"כ מואטי עוד טרם שהקמנו ממשלה, גם היא עצמה הייתה ח"כ שמונה שנים לפני שאחזה בתפקיד אחר,  לכן נבחר נחמן שי שהוא אדם ראוי עם ניסיון פרלמנטרי".

קריב מודה כי הוא אכן קצת מאוכזב, אך שמח על כך שההתעקשות שלו כי המשרד יהיה במפלגה שלו אכן קרתה בנוסף להקמת האגף "התחדשות יהודית" שיסייע לקהילה הרפורמית. קריב גם מודה כי ההחלטה למנות אותו לתפקיד יו"ר ועדת חוקה משמחת אותו ושמדובר בתפקיד ראוי מאוד. בדיעבד הוא מודה שדווקא התפקיד הזה הרבה יותר מרגיז את הציבור החרדי שהוא קיבל וכי היה עדיף עבורם אילו היה מקבל את משרד התפוצות. את הטענה הזו מאששים חברי הכנסת החרדים שמודים שאכן היה עדיף לו ח"כ קריב היה שר מאשר יו"ר הוועדה.