ניסיון הפיגוע בעוטף עזה: כתב אישום הוגש נגד המחבל

שבועיים אחרי ניסיון הפיגוע בו נפצע רבש"ץ היישוב אבשלום, כתב אישום הוגש נגד עמאד צופי בגין מעשה טרור של ניסיון רצח | לפי כתב האישום, פעולותיו של המחבל נעשו מתוך "מניע מדיני, דתי, לאומני ואידיאולוגי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/06/21 11:54 ז בתמוז התשפא

ניסיון הפיגוע בעוטף עזה: כתב אישום הוגש נגד המחבל
זירת ניסיון הפיגוע בחבל שלום, צילום: דוברות המשטרה

שבועיים וחצי לאחר התקרית בה נדקר רכז הביטחון של היישוב אבשלום בעוטף עזה, פרקליטות מחוז דרום הגישה הבוקר (ה') לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום נגד תושב רפיח, עמאד צופי, בן 24, אשר הסתנן לישראל חמוש בשתי סכיני מטבח וניסה לגרום למותו של אנדריי דוסטוב, רבש"ץ היישוב. כתב האישום מייחס לצופי ביצוע מעשה טרור של נסיון רצח והסתננות מזוינת לפי חוק המאבק בטרור, ועבירה לפי חוק מניעת הסתננות.

על פי כתב האישום, ב-30 במאי הסתנן צופי לישראל כשהוא מצויד בשתי סכיני מטבח על גופו. הנאשם הלך ברגל בכביש 232, כאשר דוסטוב, רבש"צ היישוב אבשלום פגש בו ליד היישוב יתד והתקרב אליו, עצר לידו, שאל אותו בעברית למעשיו במקום וביקש ממנו להיכנס לרכב.

מכתב האישום עולה, כי הנאשם שלף סכין, הכניס את פלג גופו העליון לרכב וניסה לדקור את הרבש"צ בראשו ובמקומות נוספים, על מנת לגרום למותו. דוסטוב נאבק בנאשם, הצליח לתפוס אותו בידו ולמנוע ממנו להמשיך לדקרו. גם כאשר הגיעו חיילים נוספים למקום לקריאות הרכז כי מדובר במחבל וכאשר ירו באוויר, לא נרתע הנאשם והמשיך להתקדם לעברם עם הסכינים. 

בכתב האישום צוין, כי "מעשהו של הנאשם מהווה 'מעשה טרור', שכן נעשה מתוך מניע מדיני, דתי, לאומני ואידיאולוגי, ובמעשה שנעשה היה סיכון ממשי בגופו של אדם, ותוך שימוש בסכין". הפרקליטות מבקשת לעצור את הנאשם עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו.

הסיפור המשיך להיות בכותרות בשל העובדה שדוסטוב, נאלץ להיאבק עם המחבל בידיים חשופות מכיוון שנשקו נלקח ממנו בעקבות תלונה שהגישו נגדו בשנה שעברה למח"ש בדואים תושבי ביר הדאג'. בעקבות הלחץ שהופעל על ידי תנועת רגבים ובעזרת פעולותיו של השר לביטחון פנים לשעבר אמיר אוחנה, נשקו של דוסטוב הוחזר לבעליו

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן